اضافه کاری اجباری بدون حقوق کارکنان داروخانه ها در شهرستان لارستان

imagesسایت خبری راه کارگر- مسئله نبود وکمبوددارو و مدیریت داروخانه ها یکی از مشکلات اساسی کشور ما است. در برخی از داروخانه ها که عمدتا توسط بخش خصوصی مدیریت می شود،فشار به کارکنان آن و مسئله اضافه کاری و منظور نداشتن حقوق و مزایای لازم برای این اضافه کاری ها و بویژه به کارکنان زن و سوء استفاده کار از آنان برای پرداخت دستمزدهایشان،از مشکلات پرشمار کشور است که کمتر به درون رسانه های دولتی راه می یابد.


اضافه کاری اجباری بدون حقوق کارکنان داروخانه ها در شهرستان لارستان

«رسول ابرقویی» رئیس انجمن صنفی کارگران داروخانه‌های شهرستان لارستان به ایلنا از اجبار کارکنان برخی داروخانه‌های این شهرستان به اضافه کاری بدون حقوق خبر داد.
وی گفت: برخی داروخانه‌های شهرستان لارستان با اجبار کارکنانشان به اضافه کاری بدون حقوق از آن‌ها بهره کشی می‌کنند، این در حالی است كه اجبار کارکنان حتی به نیم ساعت اضافه کاری بدون حقوق، نقض آشکار حقوق بنیادین کار است.او افزود: حقوق کارکنان داروخانه‌ها معادل دستمزد پایه کارگران است که نیازهای اولیه زندگیشان را هم به زحمت پاسخ می‌دهد و هیچ نسبتی با نرخ تورم و گرانی‌ها ندارد.
آقای ابرقویی تصریح کرد: این در حالی است که کارکنان ثبت کنندهٔ نسخه دفترچه بیمهٔ بیماران و فروشندگان وسایل بهداشتی و آرایشی در داروخانه‌ها معمولا بیمه نمی‌شوند و کمتر از دستمزد پایه، حقوق دریافت می‌کنند.
رئیس انجمن صنفی کارگران داروخانه‌های لارستان در پایان بیان کرد: متاسفانه خانم‌ها با تن دادن به شرایط کاری نابرابری که در برخی داروخانه‌ها وجود دارد به دریافت حقوقی معادل نصف دستمزد پایه راضی می‌شوند که زمینه سوء استفاده از آن‌ها را ایجاد می‌کند

بیان دیدگاه