مبارزه غیرمتمرکز،پراکنده و گریلائی قدرت سرکوب حکومت را زمینگیر می کند

سایت خبری راه کارگر : تا همین اکنون و پس از جنب و جوشهای فراوانی که در صحنه فضای مجازی ، در نتیجه تجربه موفق جوانان و مردم مصر ، صورت گرفته و می گیرد ، رژیم را به وحشت انداخته است. صفحه فیس بوک 25 بهمن تاکنون  نزدیک به سی هزار نفر را در خود جای داده  و بسرعت در حال افزایش است . نیروهای سرکوبگر رژیم و از جمله ….
کیهان شریعتمداری ،که در ابتدا با طنز و تمسخر نسبت به این حرکات واکنش  نشان می دادند ، کم کم بفکر چاره اندیشی افتاده و تهدید به برخورد قاطع با هر حرکتی می کنند. تجارب تاکنونی ، بغیر از چهارشنبه سوری 89 ، نشان داده است که انجام تجمعات در زمان و مکان معین هزینه سرانه ریسک و بدام افتادن بدست جلادان حاکم را بشدت بالا برده و صدمات جبران ناپذیری به جنبش ضد استبدادی مردم ایران وارد کرده است . از این رو توجه به تجمعات سازمانیافته و اتخاذ رویکردی جدید در شرائط حاضر از اهمیت شایانی برخوردار است . روشن است که دشمن تا دندان مسلح جمهوری اسلامی را در نهایت و از طریق و با تاکید بر خواست های مطالباتی نیروهای کار و زحمت ،که سفره نانشان هر روزه بیشتر از روز پیش با توجه به اجرای » طرح ارتجاعی » هدفمند کردن یارانه ها » خالی تر می شود ، و با کشاندن  هر چه بیشتر آنان به میدان می توان بزیر کشید. بدون وارد شدن این ارتش بی شمار نمی توان کمر رژیم را شکست ، اما با توجه به حرکتی که قرار است در روز بیست و پنجم بهمن در کشورمان انجام گیرد توجه به نکاتی چند نیز قابل تامل است . خوب می شد  اگر تا در فضای مجازی  و در فرصت باقی مانده  در زمینه چگونگی زمینگیر و فلج کردن نیروی سرکوب رژیم  و در عین حال  چگونگی پائین آوردن هر چه بیشتر هزینه  سرانه  شرکت در چنین تجمعاتی ، که ضمانت و تداوم حرکاتی از این دست را در بر دارد، نیز بیش از پیش اندیشه کرد ،  تا بتوان با آمادگی هر چه بیشتر و با نگاه به  تجارب مثبت و منفی تاکنونی از فرصت ها استفاده نمود. از این روی  توجه به چگونگی مقابله با سبک و نحوه سرکوب تاکنونی را نیز باید مد نظر قرار داد. رکود و خمود جنبش ضد استبدادی مردم را نمی توان و نباید  تنها به سازش های نانوشته تاکنونی نسبت داد بلکه عامل مهم و قابل تامل ، همچنین ، یکپارچگی نیروی سرکوب و سازماندهی  بسیار قوی  و متمرکز آن نیزبوده است .  نقطه قوت آنان در رویاروئی های مستقیم ، متمرکز و برخورد با تجمعات داری ویژگی های زمان ومکان  بوده  و بطور مشخص  در این زمینه آموزش دیده اند و آمادگی کامل دارند . این سد به ظاهر مستحکم و آهنین را تنها و تنها می توان از طریق کشاندن آنها به رویارویی های پراکنده ، غیر متمرکز و در تمامی محلات , خیابانها و هر کوی و برزنی در هم شکست . آنها تنها از این طریق زمین گیر می شوند و تمامی تدارکاتشان ،که برای شرکت در یک جنگ منظم ، متمرکز و کلاسیک پیش بینی شده است ،در هم خواهد ریخت. تجربه موفق چهارشنبه سوری یکی ازنمونه های درخشانی است که بهره گیری از آن در شرائط حاضر قابل تامل است . این تجربه و تجارب موفق برخی کشورهای آمریکای لاتین و ….. در اتخاذ تاکتیک مبارزه گریلائی ، غیر متمرکز با زمان و مکان نامعین دشمن را در همه جا غافلگیر میکند. با چنین تاکتیکی ضربه به دشمن اینجا و آنجا فرودمی آیند و با ورود نیروی سرکوب می گریزد و در نقطه ای دیگر ظاهر می گردد و دشمن را به استیصال می کشاند . تظاهرات پراکنده ، موردی و در چهارگوشه ی شهرها و تن ندادن به رویاروئی های مستقیم ضامن بقای حرکاتی از این دست  چه در 25 بهمن و در ادامه آن خواهد.

توده های سازمانیافته پیروزند و دشمن زبون را درمانده و غافگیر می کند.

3 پاسخ to “مبارزه غیرمتمرکز،پراکنده و گریلائی قدرت سرکوب حکومت را زمینگیر می کند”

  1. sarbazsabz Says:

    این فیلم گوشه ای از مستند سازی از جنبش سبز در سال 88 توسط یکی از ارگانهای امنیتی است.
    تا کی نظامیان باید وسیله سرکوب مردم باشند ، گاهی برای شاه آدم بکشند ، گاهی برای حفظ حکومت ملایان.
    ما سربازان ملتیم و حافظان امنیت مردم
    ما وارثان سلاح ستارخانیم نه مزدور شاه و ملا.
    ولایت فقیه تنها دروغی است که به واسطه آن ملایان انقلاب 57 را غصب کردند.دستپخت روحانیون برای تحقق آرزوی 1000 ساله آنان.
    ما خواهان حذف ولایت فقیه از قانون اساسی (و پایان حکومت طبقه روحانیت)بر مردم هستیم.
    مردم تنها وارثان حکومت خداوند یگانه بر زمین هستند.
    …………………………….
    چند توصیه
    جنبش سبز تمامی آنانی هستند که خواهان تغییر هستند
    قدرت آتش را دست کم نگیرید. دود و نور آن مردم را فرامی خواند و طرف مقابل را به وحشت می اندازد.
    کارهایی مثل دست زدن، باهم شعار یا سرود خواندن، ایجاد سر و صدا (کوبیدن سنگ به گارد خیابان) علاوه بر ایجاد ترس در طرف مقابل باعث نظم شما ، غلبه بر ترس و ایجاد هیجان و افزایش جمعیت شما میشود( حیدر حیدر گفتن، به سپر کوبیدن و پاکوبیدن گارد به همین دلیل است.)
    قهرمان بازی ممنوع ، در کنارهم باشید
    بدانید که اگر یکی ازشما کتک بخورد و یا دستگیر شود وشما عکس العملی نشان ندهید، نفر بعدی شما هستید.
    حتما لازم نیست تمام یک مسیر تعیین شده را در یک لحظه به تصرف در آورید (آنها از محل تعیین شده اطلاع دارند و مانع تشکیل جمعیت در آن نقطه میشوند.)، هر اجتماعی صدای شما را به مردم خواهد رساند ،باعث افزیش جمعبت شما میشودو گارد را پراکنده و سردرگم میکند .
    صورت خود را با ماسک یا شال گردن بپوشانید
    شعار نویسی فراموش نشود.
    الله اکبر گفتن در چند شب قبل از 25 بهمن خیلی مهم است
    25 بهمن می آییم و می مانیم
    نه مبارک شتری نه ولایت موتوری
    مرگ بر دیکتاتور
    ساقط کردن ولایت فقیه یگانه هدف ماست و هیچ چیزی باعث انحراف ما از هدفمان نمیشود

  2. forest Says:

    kommunistha hanuz ham bedune vojdan mandehand… baraye ma shodeh mao tse tong va harfhai mizaneh balatar az fahmash guerillai o cheriki broro pat baz sheh tokhme harum… har che mardom badbakhti mikeshand az daste shoma ravanihast


بیان دیدگاه