اعتصاب عمومی گسترده‏ امروز در کردستان ایران + عکسها

سایت خبری راه کارگر : بدنبال  فراخوان حزب دموکرات کردستان ایران به اعتصاب عمومی در سالگرد ترور دکتر عبدالرحمان قاسملو و نفی خشونت و ترور دولتی ، مردم قهرمان کردستان با تعطیلی گسترده مغازه ها ، بازارها و سایر شیوه های مبارزاتی ، به این اعتصاب عمومی گسترده پیوستند . به گزارش سایت مرکزی حزب دموکرات کردستان ایران ، مردم بسیاری از شهرهای کردستان ، امروز 22 تیرماه 90 و  با وجود اعمال شدن شدیدترین تدابیر امنیتی ، ارسال پارازیت های ماهواره ای ، مسدود و محدود کردن کلیه‏ ی خطوط و راه‏های ارتباطی از قبیل تلفن و اینترنت از سوی رژیم  در این اعتصاب شرکت نموده اند . در زیر و به نقل از همین سایت گوشه ای از گزارشات ارسالی تاکنونی از شهرهای کردستان را با هم مرور می کنیم :
پیرانشهر :
در شهر پیرانشهر اعتصاب عمومی در شهر آغاز شده و اغلب مغازه‏ ها در حالت تعطیل به سر می‏برد. نیروهای رژیم در کوچه‏ ها و معابر شهر مستقر شده و با توسل به زور مغازه‏ داران را وادار به گشودن مغازه‏هایشان می‏نمایند.
بوکان:
در شهر بوکان علیرغم تهدیدات و فشارهای نیروهای رژیم، بازارها به حالت تعطیل درآمده‏اند. این در حالی است که طی دو روز اخیر، هلی‏کوپترهای رژیم با گشت‏زنی بر فراز شهر در صدد ارعاب مردم برآمده‏اند اما مردم مبارز بوکان با آمادگی کامل به استقبال این روز شتافته و هم‏اکنون شهر در اعتصاب عمومی به سر می‏برد.
سنندج:
در شهر سنندج اغلب مغازه‏ها و بازار در حالت تعطیل به سر می‏برند و نیروهای رژیم به گشت‏زنی و مانور در سطح شهر می‏پردازند. نیروهای رژیم با استقرار در محلات مختلف شهر اقدام به تهدید و ارعاب مردم می‏نمایند.
ارومیه:
در شهر ارومیه در بسیاری از محلات شهر، بازار و مغازه‏ها تعطیل شده و نیروهای رژیم در سطح شهر پراکنده شده‏اند. همچنین سه فروند هلی‏کوپتر رژیم به گشت‏زنی بر فراز شهر پرداخته‏اند.
کرمانشاه:
در شهر کرمانشاه نیروهای سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و مزدوران لباس شخصی در سطح شهر پراکنده شده‏اند. شهر فضایی کاملاً امنیتی و نظامی به خود گرفته است. در مناطق و محلات زیر بازار و مغازه‏ها به حالت تعطیل درآمده‏اند:
چهارراه برق، سه‏راه نواب، اغلب مغازه‏های خیابان مدرس ( جلوخان )
مریوان:
در شهر مریوان انبوهی از نیروهای رژیم مردم را تهدید نموده‏اند که در صورت تعطیلی مغازه‏هایشان بازداشت خواهند شد. با این حال بخشی از شهر در اعتصاب به سر می‏برد.
کامیاران:
در شهر کامیاران نیروهای مزدور رژیم در سطح شهر مستقر شده و شهر در حالت حکومت‏نظامی به سر می‏برد.
سقز:
در شهر سقز اغلب مغازه‏ها و بازار تعطیل شده و اعتصاب شهر را فرا گرفته است. مزدوران و بسیجیان رژیم در معابر مستقر شده‏اند. رژیم بازاریان را تهدید به شکستن درب مغازه‏ها در صورت تعطیلی آن نموده است. اما مردم مبارز بدون اعتنا به تهدیدات رژیم به اعتصاب سراسری پیوسته‏اند. خطوط موبایل ایرانسل قطع و اینترنت بسیار ضعیف می‏باشد.
اشنویه:
در شهر اشنویه اغلب مغازه‏ها تعطیل شده و شهر در اعتصاب عمومی به سر می‏برد. نیروهای رژیم از مردم خواسته‏اند مغازه‏های خود را باز کنند لیکن مردم مبارز و میهن‏پرست اشنویه بدون اعتنا به تهدیدات رژیم به اعتصاب پیوسته‏اند. نیروهای رژیم در چندین محل اقدام به شکستن قفل مغازه‏ها نموده‏اند.
بوکان ( خبر تکمیلی ):
در شهر بوکان از ساعت 10 بامداد، مغازه‏ها در مناطق و محلات زیر به حالت تعطیل درآمده‏اند: بلوار میاندوآب، بلوار به اصطلاح سرباز گمنام، خیابان اصلی شهر، بلوار دکتر قاسملو، بازار مجبورآوا، علی‏آباد.
مهاباد:
در شهر مهاباد اغلب مغازه‏ها تعطیل شده و شهر در اعتصاب به سر می‏برد. اغلب مغازه‏ها تعطیل است و در تاریک‏بازار تا ساعت 10 بامداد هیچ مغازه‏ای باز نشده است. انبوهی از نیروهای رژیم با استقرار در معابر شهر تحرکات مردم را زیر نظر گرفته‏اند.
ارومیه (خبر تکمیلی ):
در شهر ارومیه نیروهای ویژه‏ی اطلاعات اقدام به استقرار محل‏های ایست و بازرسی در نقاط مختلف شهر نموده و عبور و مرور مردم را کنترل می‏نمایند. در منطقه‏ی مرگه‏ور، واحدهایی از نیروهای رژیم اقدام به گشت‏زنی و اذیت و آزار مردم نموده‏اند.
ارومیه:
روستاهای زیر از تردد به شهر خودداری نموده‏اند:
موانا، کورانه، انبی، گهدار
در شهر مغازه‏های شهرکهای زیر تعطیل شده‏اند: اسلام‏آباد، ترزیلو، الواج، کشتارگاه
پاساژها: میدخا، سادات، مروارید، زمرد
سقز:
در شهر سقز نیروهای مسلح رژیم در جای جای این شهر مستقر شده‏اند و شهر سیمای یک پادگان نظامی به خود گرفته است. در تاریخ شهر سقز این تعداد نیروی مسلح تاکنون مشاهده نشده است. احتمال می‏رود نیروهای رژیم با آهن‏بر قفل مغازه‏ها را بشکنند زیرا ابزار شکستن قفل و آهن را در اختیار دارند. مردم مقاوم سقز اثبات نمودند که شاگرد مکتب قاسملوی شهیدند. در شهرک صاحب اعتصاب تمام شهرک را دربر گرفته است.

سنندج:
در شهر سنندج با پوشیدن لباس آبی از خانه بیرون آمده‏اند.
نوسود:
در شهر نوسود فضای اعتصاب بر بیشتر مغازه‏های شهر حاکم و نیروهای رژیم در حال گشت‏زنی در شهر می‏باشند.
اشنویه (تکمیلی):
مسئولان رژیم در توطئه‏ای در اداره‏ی اصناف و با تصمیمی بزدلانه مغازه‏داران این شهر را به صرف نهار به یکی از تالارهای این شهر دعوت نموده‏اند و از آنها دعوت کرده‏اند به صرف نهار مهمان اداره‏ی اصناف باشند. ولی مردم قهرمان و مبارز این شهر پاسخ «نه» به مزدوران رژیم دادند.

در همین زمینه :

22 امین سال ترور دکتر قاسملو و همراهان توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران!/هیئت تحریریه سایت هیئت اجرای سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

*امروز شهر سقز میلیتاریزه شده است
*اطلاعيه : اعلام اعتصاب عمومی در كردستان ايران

بیان دیدگاه