رای سازی از طریق اعزام نیروهای دستجین شده

سایت خبری راه کارگر ـ تلاش رژیم برای رای سازی گسترده از طرق گوناگون انجام گرفت. در بسیاری از موارد گروه هائی را سوار اتوبوس کرده و از این حوزه به آن حوزه می بردند تا رای دهند. در اولین ساعات رای گیری اعلام کردند که به شناسنامه و کارت ملی نیز نیازی نیست. همه تلاش ها صورت گرفت تا رای بیشتری به صندوق ها ریخته شود. به گرازش خبرگزاری مهر۳۸۰ هزار تعرفه رای در ایلام به صندوقها ریخته شد و مشارکت ۷۶ درصدی مردم استان اعلام شده در حالی ۳۷۳ هزار نفر در ایلام واجد شرایط رای هستند. به این ترتیب مشارکت رای دهندگان در ایلام ۱۰۰ و ۲ صدم درصدی بوده است .تقلب آشکار اما این بار تنها از سوی مخالفین مطرح نشده است. یکی از حامیان رژیم در وبسایت خود نیز این تردید را به شکل چهار پرسش مطرح کرده است.
اتوبوسهای حامل رای دهندگان. خیابان آزادی. 12 اسفند
صبح جمعه 12 اسفند ساعت 9 صبح مجبور شدم از خونه بیام بیرون. تو خیابان آزادی، روبروی دانشگاه شریف، حوزه مدرسه راهنمایی عاصمی تعداد زیادی اتوبوس حامل رای دهندگان دیدم که خانوم ها و آقایون خودجوش ازش پیاده میشدن و تو حوزه رای گیری میرفتن. نیروهای انتظامی هم جلوی حوزه بودند.

چهار پرسش از شما در سراسر کشور
فرهاد جعفری
پرسشی که برایم پیش آمده این است که: در هیچ یک از دفعاتی که به چند حوزه‌ی رای‌گیری در مشهد مراجعه کردم؛ شاهد رای‌دهندگانی نظیر برخی رای‌دهندگان در تهران ندیدم [همان «مالکوم‌»هایی که در راهپیمائی 22 بهمن صحنه را به تصرف خود درآورده بودند].

می‌خواهم بدانم شما چطور؟! آیا شماهم در رشت و اصفهان و شیراز و تبریز و کرمان و بندرعباس و اهواز و … شاهد این گروه از رای‌دهندگان بودید؟! که ظاهرشان تداعی‌کننده‌ی نوعی نگرش باشد اما عمل سیاسی‌شان حاکی از نوعی دیگر؟! که بنابه گزارش برخی از خودتان، شمارشان در رای‌گیری دیروز در تهران هم بسیار زیاد و چشمگیر بوده (و عکس‌های خبرگزاری‌ها هم این موضوع ـ حضور قابل توجه مالکوم ها ـ را تائید می‌کند)؟!


2)
در تمام سی‌و چندسال گذشته؛ ندیده یا نشنیده بودم که از «اتوبوس» به عنوان «حوزه‌ی رای‌گیری» استفاده شده باشد. اما در برخی از گزارش‌های تصویری ایسنا از رای‌گیری در تهران؛ شاهد این بودم که از چندین اتوبوس، به‌عنوان «حوزه‌ی رای‌گیری» استفاده شده بود. که اگر عکاسی توانسته باشد از چهارپنج‌تای‌شان عکس بگیرد؛ لابد تعدادشان به مراتب بیش از این‌ها بوده است.

می‌خواهم بدانم شما چطور؟! آیا در شهرهاتان شاهد چنین رخدادی بوده‌اید (چه در گذشته، چه در 12 اسفند)؟! و می‌خواهم ازتان بپرسم: به‌نظرتان چه دلیلی برای این‌کار وجود داشته؟! آیا به اندازه کافی مسجد و مدرسه در دسترس نبوده که به عنوان «حوزه‌ی رای‌گیری» مورد استفاده قرار گیرد یا دلیل دیگری داشته؟!

3)
در خرداد 88؛ یکی از دلایل معترضین و مستندات‌شان برای «تقلب» این بود که : «نتیجه‌ی شمارش آرا، برخلاف تمام رای‌گیری‌های قبلی که اعلام نتیجه‌اش بین 48 تا 72 ساعت طول می‌کشید؛ در کمتر از چندساعت اعلام شد!».

من البته استدلالم برای دفاع از نتایج شمارش آرا این بود که: «اتفاقاً همین دلیل صحت رای اعلام شده است. چون در هر صندوق که بیش از هزار رای (آن‌هم در خوشبینانه‌ترین حالت و مشارکت صددرصدی) ریخته نمی‌شود. و شمارش این تعداد رای، تنظیم صورتجلسه و سپس مخابره‌ی آن به فرمانداری‌ها، برای دست‌کم 20 نفر که در هر حوزه‌ی رای‌گیری حضور دارند؛ نمی‌بایست بیشتر از یک تا دو ساعت وقت بگیرد. چون به هرشخص، شمارش بیش از  50 تا 75 رای نمی‌رسد. جمع و تفریق آراء ماخوذه در فرمانداری‌ها، تنظیم صورتجلسه و سپس مخابره‌ی آن به وزارت کشور هم نمی‌بایست چیزی بیشتر از یک تا دو ساعت طول بکشد. همچنان‌که جمع و تفریق آراء و تنظیم صورتجلسه‌ی مربوط به آراء هر شهر و استان در وزارت کشور هم به زمانی بیش از این نیاز ندارد». [ضمن اینکه ازشان (مخصوصاً اپوزیسیون خارج کشور) می‌پرسیدم: چطور هم 72 ساعت تاخیر سی سال گذشته علامت تقلب بود، هم سرعت عمل حالا علامت تقلب است؟! اینکه نمی‌شود!]

در رای‌گیری روز گذشته، بنابه اعلام مقامات مسئول؛ مجدداً (و پس از «فقط یک‌دوره سرعت عمل در اعلام نتایج») به «48 تا 72 ساعت زمان نیاز است تا نتایج محاسبه و اعلام شود!». پرسش سومم از شما این است که: به‌نظر شما، کدام روش ناظر به صحت و سلامت یک انتخابات است؟!

4)
آیا هیچ عکس و خبری از «مشارکت اعضای هیات دولتِ اقای احمدی‌نژاد در رای‌گیری 12 اسفند» دیده یا خواندید (به استثنای اقای رحمی که در کنار آقای احمدی‌نژاد بود)؟!
در خصوص چهار پرسش بالا؛ حقیقتاً می‌خواهم نظرتان را بدانم. لطفا کوتاه و مختصر و به‌صورت شماره‌بندی شده پاسخ دهید.
افزونه 1:
خودمانیم‌ ها! «کیفیت رای احمدی‌نژاد در خرداد 88» دارد روز به روز عیان‌تر می‌شود. اگر عکس‌های مربوط به رای‌گیری‌های 12 اسفند را آقای «عباس عبدی»  هم ببینند؛ حتماً تصدیق خواهند کرد.:)

افزونه 2:
بد نبود اگر به فهرست پرسش‌ها؛ این را هم اضافه می‌کردم که: «به‌نظرتان چرا مردی از جنس مردم «فضیلت رای اول وقت» را رعایت نکرد؟!». و ربط این قضییه به «حضور ناگهانی مالکوم‌ها در تهران، از ساعت 2 بعدازظهر به بعد چه بود»؟!

افزونه 3:
اما ای‌کاش ای پرسش را هم به پرسش‌ قبلی می‌افزودم: «چرا سیدمحمدخاتمی در همان اول وقت رای داد»؟!

افزونه 4:
گروهی از سبزها(ی دینی و سکولار) متاسفانه آقای خاتمی را گرفته‌اند زیر فحش و فضیحت که «چرا رفته‌ای رای داده‌ای؟!». و از هیچ توهینی درحقش فروگذار نمی‌کنند. که به‌نظرم کار درستی نیست. نه‌تنها درست نیست بلکه بسیار هم زشت است. رای‌دادن و رای‌ندادن، «حق» هرکسی‌ست. و در هردو حالت؛‌ «تکلیف» نیست که چنانچه کسی از آن تخطی کرد، لزوماً گناهکار و مستحق سرزنش، و خصوصاً توهین باشد. کسانی که چنین نگاهی دارند، و همه را شبیه خود می‌خواهند، درک دقیقی از موازین دموکراتیک ندارند. حال چه اسلامگرا باشند چه سکولار.

افزونه 5:
این وسط؛ شما «مالکوم‌ها» چرا این‌قدر شرمنده‌اید که شناسنامه‌هاتان را بالا گرفته‌اید اما چهره‌تان را از دوربین مخفی کرده‌اید؟! مگر جرم مرتکب شده‌اید؟! یا از سرزنش‌شدن توسط دیگر مردمان (طرفداران تحریم) می‌ترسید؟! دیگران را نمی‌دانم؛ اما من که خیلی خوب درک‌تان می‌کنم.

افزونه 6:
نامه‌ی اخیر  آقای نوری‌زاد را می‌خواندم. خودمانیم‌ها!… بیش از آنکه به ایشان بخورد «سبز» باشد؛ می‌خورد که «جریان انحرافی» باشد!

افزونه 7:
کسانی که خدای نکرده مدعی تقلب در شمارش آراء هستند؛ وقتش است که از آقای «مصطفی تاجزاده» مشاوره بگیرند و از ایشان بپرسند که «روش‌های دستکاری در آراء و آمار چیست؟!». به‌نظرم کسی بهتر از ایشان نتواند به پرسش‌های مدعیان در این زمینه پاسخ بدهد. :)

افزونه 7:
خودتان بروید این خبر را ببینید. یک نگاهی به ردیف 20 و 38 آن بیندازید! 
«سردار کوثری» که کمی تا قسمتی متمایل به رئیس‌جمهور هست اما درعین‌حال انتقاداتی هم به ایشان داشته و دارد؛ هم «بیستم» است هم «سی و هشتم»!… به نظرم سرنوشت رای‌ آقای کوثری، خیلی بستگی دارد به اینکه تا آخر وقت به کدام طرف بیشتر متمایل شده باشند!

یکوقت فکر نکنید «لیست جوان‌آنلاین» (متمایل به نظامیان) فقط مسئله‌دار است ها!… یک نگاهی بیندازید به همین خبر در «تهران‌آنلاین» و «آفتاب» و «خبرگزاری فارس».

چه‌می‌دانم! … شاید هم دو تا «اسماعیل کوثری» تائید صلاحیت شده بودند و هردو هم بین 60 نفر اول هستند. اما یکی «توی 30 تا» هست، یکی «توی 30 تا» نیست چون میزان آراءشان باهم فرق دارد.

اما اگر فقط یک اسماعیل کوثری از تهران نامزد شده؛ آنوقت اگر سردار امشب (احتیاطاً) نخوابد بد نیست! چون سابقه نشان داده هرکسی شب رای‌گیری خوابیده؛ ضرر کرده و نتوانسته همچنان به «اسلام و مسلمین» خدمت کند. یک مدت بعدهم «فتنه‌گر» از آب درآمده!… از ما گفتن! (چون سردار کوثری را دوستش دارم و برآوردم این است که انسان پاکی‌ست این مطلب را تذکر دادم).

بیان دیدگاه