تشکیلاتی نو بنیاد برای اعضای بومی سپاه در کُردستان

jashhaتشکیلاتی نو بنیاد برای اعضای بومی سپاه در کُردستان
به روز شده در 7/8/2013 | سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲/ ۴:۱۳
سایت خبری روز : سپاه پاسداران در حال تدارک و تشکیل یک نیروی جدید با استفاده از نیروهای بومی در کُردستان می باشد.
بر اساس گزارش های منتشر شده، سپاه پاسداران در سدد است تا تشکیلاتی جدید را به نام «سازمان رزم» برای اعضای بومی این نیروی نظامی در کُردستان بنیاد نهد و فعالیت های آنان را در این راستا سازمان بخشد.روز دوشنبه ۱۷ تیر، فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان در مراسم معارفه فرمانده لشگر ۲۲ بیت المقدس کُردستان اظهار داشته که به منظور اشراف هرچه بیشتر اطلاعاتی و همچنین آمادگی رزمی برای عملیات های سپاه پاسداران در کُردستان تشکیلات نظامی جدیدی به نام «سازمان رزم» تشکیل خواهد شد. وی با اشاره به ناامنی در کُردستان اظهار داشته در خصوص ایجاد زیر ساخت ای تشکیل سپاه این استان عقب مانده است. سردار رجبی در ادامه ضمن اشاره به زمینه سازی و آماده سازی های لازم صورت گرفته برای تشکیل این سازمان و آمادگی آن برای «اقدامات لازم» افزوده » تعداد زیاد نیروهای بومی منطقه در قالب لشگر عملیاتی در راستای حفظ امنیت انجام وظیفه می‌کنند».
وی در پایان آمادگی رزمی نیروهای سپاه را قابل قبول ارزیابی می کند و م یافزاید » نسبت به چند سال گذشته از رشد و توسعه کیفی قابل قبولی برخوردار بوده‌ایم و هم در توسعه عملیاتی، آمادگی رزم و شناخت از تاکتیک‌های دشمن گام‌های رو‌به جلویی را برداشته‌ایم».
شایان ذکر است که کمی پس از انقلاب ایران و کنترل کُردستان توسط احزاب کُرد، سپاه پاسداران برای مقابله با این احزاب تشکیلاتی را تحت نام «سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد» را برای اعضای کُرد خود تاسیس کرد.

بیان دیدگاه