عقب نشینی دولت در برابر بازار تهران،استفاده از حربه اعتصاب عمومی را ملموس تر میکند

سایت خبری راه کارگر :خبر اعتصاب بخش بزرگی از بازار تهران در روز سه شنبه گذشته که صنف طلافروشان ، سراجی ها، نساج و پارچه فروشان را در بر می گرفت و نحوه برخورد مقامات حکومت اسلامی با آن را باید حادثه مهمی قلمداد کرد. از همان آغاز معلوم بود که گسترش این اعتصاب و همه گیر شدن هزینه سنگینی برای رژیم خواهد داشت . نیروهای امنیتی رژیم ابتدا وارد میدان شدند و از هر طریق ، از جمله تهدید و ارعاب و نیز تمهید و تشویق بازاریان را وادار به گشودن مغازه ها نمایند . در نهایت هزینه بزرگی که دولت در این زمینه به بازاریان پرداخت ، مثال زدنی است .مقامات مسئول وزارتخانه‌های اقتصاد و بازرگانی و نیز شورای اصناف با برگزاری نشستی مجبور گردیدند افزايش ۷۰ درصدی ماليات را منتفی و سقف مالیات ها را بر اساس میزان درآمد واقعی اصناف تعیین نمایند.
محمد طحان پور، رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی قبلا اعلام کرده بود وضع اقتصادی کشور در سال گذشته خوب نبوده و افزایش مالیات ها اقدامی اشتباه است. وی همچنین گفت وقتی که ظرفیت تولید در کشور تنها بیست در صد است چه دلیلی دارد مالیات دو میلیون تومانی به هفت میلیون تومان و مالیات 25 میلیون تومانی به 60 میلیون تومان افزایش یابد؟
گفتنی است که اعتصاب در بخشی از بازار تهران که در سال 87 بوقوع پیوست نیز با عقب نشینی دولت به پایان رسیده بود .
این همه در حالی است که اکثریت عظیمی از مردم ایران زیر خط فقر بسر می برند و کارگران از سطح پايين دستمزدها ،حقوق هاى معوقه،‌عدم امنيت شغلى در عذابند و حذف سوبسيد ها با (طرح هدفمند كردن يارانه ها ) نیز مزید بر علت گشته است . براستی اگر قرار باشد که اعتصاب بازاریان ، که اقلیت کوچکی هستند و غم نان هم ندارند، رژیم را اینگونه به ذلت و عقب نشینی می کشاند، چرا اکثریت عظیم کارگران ، معلمان ، کارمندان و …….. نتوانند از حربه اعتصاب عمومی برای کوتاه کردن دست رژیم برای غارت هر چه بیشتر سفره هایشان استفاده نمایند ؟ برای مقابله با سیاست های هار اقتصادی و سركوب هاى سیستماتیک سياسى و اجتماعى و مدنی نمی توان و نباید از بکارگیری تاکتیک های متنوع ، از جمله اعتصاب عمومی ،چشم پوشید . از این طریق امکان فرسوده ساختن توان سرکوب رژیم بیشتر می شود.

یک پاسخ to “عقب نشینی دولت در برابر بازار تهران،استفاده از حربه اعتصاب عمومی را ملموس تر میکند”

  1. tusina@yahoo.com Says:

    به خاطر اینکه آنها غم نان ندارن ( می رن استراحت ) ولی اینها غم نان دارند


بیان دیدگاه