اخبار لحظه به لحظه سایت خبری راه کارگر در رابطه با مراسم ۱۶ آذر ۱۳۸۹

اخبار مربوط به مراسم 16 آذر را در این قسمت دنبال کنید

ویدئو کلیپ;تجمع دانشجویان دانشگاه زاهدان و سخنرانی یکی از دانشجويان

و بار دیگر غريو مرگ بر دیکتاتور در دانشگاه ها

ویدئو کلیپ:پلی تکنیک_16 آذر89_12:29_سرود یار دبستانی

ویدئو کلیپ شمع های فروزان در دانشگاه زاهدان به مناسبت 16 آذز

ویدئو کلیپ تظاهرات دانشنجویان دانشگاه پلی تکنیک تهران

ویدئو کلیپ تجمع دانشجویان پلی تکنیک- ۱۶ آذر ۱۳۸۹

ویدئو کلیپ اعتراض پلی تکنیک_16 آذر 89 _11:38_یاحسین میرحسین

ویدئو کلیپ درگیری دانشجویان حزب اللهی با دانشجویان پلی تکنیک

ویدئو کلیپ تجمع سکوت دانشجویان علم وصنعت-16آذر89

ویدئوی کلیپ دانشجویانپلی تکنیک_16 آذر89_ و سنیه زنی حزب اللهی ها 12:38

ویدئو کلیپ تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه گیلان که با حضور حدود 300 نفر از دانشجویان در این دانشگاه انجام شد. 16 آذر 1389

ویدئوی کلیب تجمع ۲۰۰۰ نفره دانشجويان دلير قزوين ۱۶ آذر ۱۳۸۹

ویدئو کلیپ تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه باراجين قزوين 16آذر89 </a>

ویدئو کلیب حضور سنگین نیروهای نظامی حد فاصل ازادی تا انقلاب

ویدئو کلیپ کشیدن داربست و برزنت در جلوی درب ورودی دانشگاه

ویدئو کلیپ اعتراضات دانشجویی دانشکده فنی 15 آذر 89

با هك شدن كامپيوترهاي دانشگاه بوعلي، سایت دانشکده مهندسی به طور همزمان و مکرر به عکس هایی در ارتباط با 16 آذرتغییر یافت.

استقبال از 16 آذر 89 با نصب بنر شعارنویسی شده در بزرگراه نیایش

4-ویدئو کلیپ های تظاهرات روز ۱۵ آذر دانشكده فني، دانشجویان دانشگاه تهران

جو شدید امنیتی در دانشگاه آزاد تبریز در روز دانشجو

دانشجونیوز : دانشگاه آزاد تبریز امروز ، شانزدهم آذر شاهد امنیتی ترین وضعیت در طول حیات خود بود. این جو امنیتی که از چند روز پیش با گسیل نیروهای حراستی و انتظامی به دانشکده های این دانشگاه بخصوص دانشکده فنی و بازرسی و کنترل دانشجویان در دربهای ورودی دانشگاه آغاز شده بود، صبح امروز به اوج خود رسید ، بنحوی که تعداد زیادی از نیروهای اطلاعاتی – امنیتی با حضور در محوطه دانشگاه و همچنین دفاتر تشکل های مستقل دانشجویی اقدام به ارعاب و تهدید علنی دانشجویان می کردند.بنابر گزارش ارسالی به دانشجونیوز علیرغم این جو شدید امنیتی و تهدیدهای صورت گرفته دو تشکل دانشجویی «کانون وحدت دانشجویان» و «انجمن اسلامی دانشجویان» امروز بیانیه هایی جداگانه در گرامیداشت روز دانشجو و در اعتراض به شرایط خفقان حاکم بر کشور و بخصوص دانشگاه ها و عدم صدور مجوز برای بزرگداشت روز دانشجو توسط تشکل های مستقل و منتخب دانشجویی منتشر و در سطح دانشگاه بصورت وسیعی توزیع کردند که البته در مواردی باعث درگیری نیروهای امنیتی با اعضای این تشکل ها شد.

<strong>حمله مزدوران حراستي به يك دانشجو وبستن دهان او به خاطر فرياد الله اكبر !

‎ساعت 10 صبح امروز 16 آذر يكي از دانشجويان دانشگاه آزاد قزوين به دنبال تذكر حراست و در اعتراض به تحت نظر بودن خودش از سوي مزدوران حراستي فرياد الله اكبر سر داد , مزدوران در هراس از شكل گيري اعتراض به سرعت جلوي دهان او را گرفتند اما بقيه دانشجويان به اين دانشجو پيوسته وشعار داده و تظاهرات كردند , مزدوران بسيج همچنان تا ظهر اين دانشجو را تهديد كرده و تحت نظر داشتند , حوالي ساعت 1300 ظهر هنگامي كه اين دانشجو حالش بد شد , حراست دانشگاه او را باخود برد و از او تا اين لحظه خبري در دست نيست .

سرکوب شدید تجمع دانشجویان واحد تهران شرق به مناسبت روز دانشجو

دقایقی پیش تجمعی در محوطه دانشگاه آزاد واحد تهران شرق برگزار شد که در ابتدای این تجمع زد و خوردی میان نیروی های حراست و امنیتی با دانشجویان صورت گرفت که طبق گزارش های ارسالی به اصلاحات نیوز تا این لحظه دو تن از دانشجویان نیز دستگیر شده اند…طبق گزارشات رسیده از خبرنگار اصلاحات نیوز، افراد دستگیر شده موقتاً آزاد شده تا فردا به کمیته انضباطی احضار گردند. گزارشات حاکی از برخورد و سرکوب شدید نیروهای امنیتی و منتصب حراست با دانشجویان این واحد است.

۱۶ آذر در دانشگاه بین المللی قزوین: تجمع آرام و احضار حداقل ۶ دانشجو به ستاد خبری وزارت اطلاعات

سه شنبه, ۱۶ آذر, ۱۳۸۹

در حالی که از هفته گذشته و روزهای پیش از ۱۶ آذر شرایطی کاملا امنیتی در دانشگاه بین المللی قزوین حاکم بود و فعالین این دانشگاه زیر ذره بین نیرو های امنیتی قرار داشتند، دانشجویان سبز این دانشگاه با پخش هزاران نسخه از نشریات » کلمه » و » دانشجو » و نیز صدور بیانیه ای در فراخوان برگزاری تجمع در روز ۱۶ آذر و سر دادن شعار های اعتراضی در خوابگاه های این دانشگاه به استقبال روز دانشجو رفتند .

دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین همگام با دیگر دانشگاه های کشور مراسم روز ۱۶ آذر را علی رغم وجود جو بی سابقه ی امنیتی برگزار نمودند .

به گزارش دانشجو نیوز، در حالی که از هفته گذشته و روزهای پیش از ۱۶ آذر شرایطی کاملا امنیتی در دانشگاه بین المللی قزوین حاکم بود و فعالین این دانشگاه زیر ذره بین نیرو های امنیتی قرار داشتند، دانشجویان سبز این دانشگاه با پخش هزاران نسخه از نشریات ” کلمه ” و ” دانشجو ” و نیز صدور بیانیه ای در فراخوان برگزاری تجمع در روز ۱۶ آذر و سر دادن شعار های اعتراضی در خوابگاه های این دانشگاه به استقبال روز دانشجو رفتند .

گزارش ها حاکی از آن است که در روز ۱۵ آذر و صبح ۱۶ آذر شرایط بی سابقه ی امنیتی در دانشگاه حاکم بوده است و نیرو های لباس شخصی در درب اصلی دانشگاه و صحن اصلی آن حضوری پر رنگ داشتند . در عصر روز ۱۵ آذر سه تن از دانشجویان این دانشگاه در داخل شهر قزوین توسط نیروهای امنیتی برای مدت کوتاه بازداشت شده و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته اند . همچنین در صبح ۱۶ آذر ستاد خبری وزارت اطلاعات به صورت تلفنی حداقل سه تن از دانشجویان این دانشگاه را احضار نموده و این دانشجویان خود را به این نهاد امنیتی معرفی نموده که تا همینک اطلاعی از وضعیت آنان در دست نیست . با این وجود، گزارش های رسیده گویای آن است که فشار های موجود بر دانشجویان کوچکترین تاثیری نداشته، چرا که در صبح ۱۶ آذر چند صد تن از دانشجویان معترض این دانشگاه طبق فراخوانی که در روزهای گذشته منتشر شده بود با تجمع آرام در صحن اصلی دانشگاه و با همراه داشتن نماد های سبز اعتراض خویش را به روند حاکم نشان دادند و خواستار ملغی شدن احکام اخراج و تعلیق ۱۵ تن از دانشجویان این دانشگاه شدند .

بر اساس بیانیه دانشجویان این دانشگاه ، پیام جحیدر قزوینی، حامد هنر خواه، فرهاد فتحی، سعید سکاکیان، نگین آرامش ، زینب رحیمی، ملیکا امین توکلی، مریم شفیع پور، فرهاد کیاشمشکی، فرزام معینی، مرجان کاظمی، فرشید آذر نیوش ، محمدرضا آقایاری و دانیال کرانیان دانشجویان اخراج و تعلیق شده این دانشگاه هستند و ارسلان ابدی دانشجوی زندانی این دانشگاه است که از عاشورای گذشته در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی است و محکومیت ۶ ساله ی خویش را می گذراند .

در صورت کسب اطلاعی از وضعیت سه تن دانشجوی احضار شده به ستاد خبری وزارت اطلاعات گزارش های تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد.

جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان در روز دانشجو

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۸۹

امروز دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان علی رغم محدودیت های فراوان که پیش رویشان بود، گرد هم آمدند و به تکریم روز دانشجو پرداختند.

به گزارش دانشجو نیوز، ۱۶ آذر امسال در دانشگاه بوعلی عده ای از بسیجیان با سوء استفاده از ایام عزاداری اباعبدالله (ع) به اجرای مراسم خود و دادن شعارهای همیشگی پرداختند. نکته قابل توجه حضور چهره های جدیدی از نیروهای حراستی بود که با اندام های درشت خود و با دوربین های در دستشان سعی در ایجاد رعب و وحشت در دانشجویان را داشتند. آنان با بستن درهای ورودی دانشکده علوم این دانشگاه مانع پیوستن دانشجویان داخل دانشکده و بیرون دانشکده شدند؛ با این حال دانشجویان در جلوی درهای بسته شده به سردادن «یار دبستانی» و نیز سرود «به لاله در خون خفته» پرداختند؛ این درحالی است که بسیجیان آزادانه، ۲ ساعت تمام بدون دغدغه دوربین های حراست و چندین و چند مشکل دیگر به انجام مراسم دعا و شعار و … پرداختند.

نکته قابل توجه دیگر آنکه به گزارش برخی از دانشجویان ، نیروهای حراستی تا نیمه های شب به نصب دوربین های مدار بسته در دانشگاه پرداختند.

این بار نیز دانشجویان دانشگاه بوعلی توانستند به دیکتاتورها نشان دهند علی رغم این همه محدودیت «دانشجو زنده است.»

گزارشی از مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد واحد ورامین

نشریه سبز دانشجویی نسل قلم که در روز 16 آذر توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی ورامین در سطح واحد پخش شد، برای ساعاتی از پخش آن توسط ریاست و حراست دانشگاه جلوگیری شد.

این در حالی است که این نشریه با استقبال بی نظیر دانشجویان و اساتید دانشگاه روبرو شد.

گزارشات حاکی از آن است که جو دانشکده در روز دانشجو در اختیار انجمن اسلامی این واحد بوده است. لازم به ذکر است که پس جلوگیری از توزیع نشریه قرار بود دانشجویان تجمعی را در محل نمازخانه دانشکده کشاورزی ورامین انجام شود که به دلیل برخی ملاحاظات انجمن اسلامی از اجرای این برنامه خودداری کرد.

فریاد مرگ بر دیکتاتوردرتجمع امروز دانشگاه قزوین

تجمع اعتراضی شانزدهم آذر، امروز در دانشگاه آزاد قزوین با حضور بیش از یکهزار نفر از ساعت 10 و از میدان قلم این دانشگاه آغاز شد. این حضور اعتراضی با شعار «یاحسین میرحسین» دانشجویان آغاز و در حالی بود که حضور نیروهای امنیتی و بسیج هر لحظه گسترده تر میشد و آنها اقدام به تهدید و فیلمبرداری از دانشجویان نمودند.

به گزارش رسیده به جرس، در ادامه دانشجویان با خواندن سرود «یار دبستانی» و دادن شعارهای «اشکان ما نمرده» و «امیر ما نمرده» یاد و خاطره این دو شهید را گرامی داشتند و نسبت به عدم محاکمه آمرین و عاملین این جنایت اعتراض کردند.

از صبح امروز نیروهای امنیتی و بسیج سعی داشتند با تهدید جلوی شکل گیری این تجمع را بگیرند که در نهایت دانشجویان با تعطیل کردن کلاس های نوبت دوم وبا سر دادن شعارِ » این آزاد ِ قزوینه، ذلت نمیپذیره» به این تهدیدات جواب ِ دادند.

پس از شروع تجمع از کنار دانشکده صنایع و مکانیک در هنگام عبور از دانشکده های برق و کامپیوتر دانشجویان این دانشکده نیز به جمع دانشحویان معترض پیوستند و این روند در هنگام عبور از دانشکده های عمران و معماری و همینطور دانشکده مدیریت ادامه یافت. دانشجویان معترض با شعار «دانشجوی باغیرت، حمایت،حمایت» و «دانشجو میمیرد، ذلت نمیپذیرد»همکلاسی های خود را به حضور در تجمع دعوت میکردند. در ادامه دانشجویان در ادامه با شعار»دانشجوی زندانی،آزاد باید گردد» خواستار آزادی دانشجویان و همکلاسی های دربند خود شدند.

پیش از این نیز پس انتخابات 22 خرداد 88 و در پی به شهادت رسیدن دو تن از دانشجویان این دانشگاه «اشکان سهرابی» و «امیرجوادیفر» تجمعات اعتراضی گسترده و باشکوهی در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شده بود و این دانشگاه از دانشگاه های پیشرو در تجمعات اعتراضی بوده است.

خبر تكميلي از تجمع دانشجويان دانشگاه آزاد قزوين

سه شنبه, 16 آذر 1389 ساعت 11:29

با توجه به حضور بيشمار حراست دانشگاه در ميدان قلم که محل اجتماع دانشجويان بود, حراست مستمر به دانشجويان تذکر مي داد که سر کلاسهايشان بروند, وقتي حراست به يکي از دانشجويان به منظور دستگيري حمله کرد دانشجويان شروع به شعار دادن كردند و به اين ترتيب تظاهرات از ساعت 10:30 شکل گرفته و همچنان ادامه دارد. در حين تجمع دانشگاه آزاد قزوين نماينده بسيج با چند نفر از بسيجي ها به سمت دانشجويان آمدند و پيشنهاد دادند كه همه جمع شوند و به مسجد براي مناظره بروند اما دانشجويان قبول نكردند و مي گفتند كه اين تله و فريب است كه در حال حاضر جمعيت حدود 2 هزار نفر هستند و شعار الله اكبر ميدهند كه بعد از مدت كوتاهي حراست دانشجويان را مجبور كرد كه به داخل مسجد بروند و در حال حاضر دانشجويان در حال رفتن به سمت مسجد هستند .

خبر فوري , به گروگان گرفتن 3 دانشجوي دانشكده فني رشت

در در تاریخ سه‌شنبه, دسامبر 07, 2010‏ و ساعت 12:33 ب‌ظ‏‏

از ظهر امروز دانشجويان در دانشكده فني رشت تجمع كرد ه اند , مزدوران حكومتي 3 تن از دانشجويان اين دانشگاه را دستگير كرده اند و در حضور مسئولين دانشگاه گفتند كه فقط اگر دانشجويان متفرق بشوند دانشجويان دستگير شده را آزاد ميكنند وبدين ترتيب سه دانشجو را به گروگان گرفتند, دانشجويان ازاين حركت مزدوران به خشم آمده اند و شعارهاي ضد حكومتي مي دهند. جمعيت تجمع كنندگان بسيار زياد است. 

تجمع دانشكده كاربردي دانشگاه هنر تهران به مناسبت روز دانشجو

صبح امروز از ساعت 10 صبح دانشجويان دانشكده كاربردي دانشگاه هنر تهران به مناسبت روز دانشجو تجمعي را برگزار كردند. در اين تجمع دانشجويان همزمان با خواندن سرود ياردبستاني كف ميزدند. تجمع در زمين فوتبال اين دانشگاه روبروي تالار فارابي شكل گرفت. حراست در دانشگاه محدوديتهاي زيادي ايجاد كرده و سرعت اينترنت را در دانشگاه به شدت كاهش دادند.

تمرکز نیزوهای سرکوب در اطراف دانشگاه

تهران – 16 آذر – ساعت 1400 – در مقابل درب ورودي دانشگاه تهران توسط رژيم يك داربست كه روي آن برزنت كشي شده ، نصب شده است . مزدوران نظامي و انتظامي در خيابان انقلاب و آزادي بطور مستمر با ماشين و موتورسيكلت درحركت و رفت و آمد هستند . در كنار درب دانشگاه شريف موتور سواران لباس شخصي و گارد ويژه انتظامي با 25 موتور سيكلت مستقر شده اند

۱۶آذر؛ گزارش کوتاهی از دانشگاه آزاد کرج

امروز در دانشگاه آزاد کرج جو شدید امنیتی بود در درب ورودی تمام کارتها و وسایل چک می شد و در درب ورودی هر ساختمان 5 نفر لباس شخصی ایستاده بودند و نزدیک ساعت 12 عده ای از دانشجویان با شعار دانشجو سیاسی باید آزاد گردد به سمت درب پایین حرکت کردند که متفرق گردیدند

دانشگاه تهران درمحاصره نيروهاي انتظامي و يگان وي‍ژه

ماموران يگان ويژه و نيروي انتظامي از صبح امروز دور تا دور دانشگاه تهران مستقر شده اند.

دانشجويان دانشگاه علم وصنعت در دانشگاه تجمع اعتراضي برگزار كردند ولي حراست مانع ادامه آن شد

در تاریخ سه‌شنبه, دسامبر 07, 2010‏ و ساعت 11:56 قبل از ظهر‏‏

تهران – دانشگاه علموصنعت بنا به خبر واصله امروز ساعت 1100 دانشجويان دانشگاه علم وصنعت در دانشگاه تجمع اعتراضي برگزار كردند . تعداد دانشجويان درتجمع حدود 300 نفر بود كه حراست دانشگاه برايشان مزاحمت ايجا دكرد و بعد از مدتي دانشجويان مجبور شدند كه متفرق شوندحراست خيلي زياد بود و ما فقط نشسته بوديم روي زمين و به ما حمله كردند و ما فقط فاتحه خوانديم

آغاز تجمع دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۸۹

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به پاسداشت 16 آذر و در حمایت از دانشجویان دربند، دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش دانشجونیوز، از ساعات ابتدای صبح امروز شانزدهم آذر 89 حدود 50 دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک به این دانشگاه ممنوع الورود شده اند. نیروهای انتظامات بدون ارائه ی دلیل مشخص، از ورود این دانشجویان به دانشگاه جلوگیری می کنند. همچنین درهای دانشگاه توسط نیروهای امنیتی و پلیس محاصره شده و رفت و آمد دانشجویان توسط این نیروها نیز کنترل می شود.در داخل دانشگاه نیز نیروهای انتظامات با حضور در پارک دانشگاه (محل اعلام شده برای تحصن امروز) از نشستن و ایستادن دانشجویان

در آن جلوگیری می کنند. بنا بر خبرهای رسیده تا کنون تعدادی از کلاس های صبح توسط دانشجویان تعطیل شده است.

برای قطع ارتباط فعالین دانشجویی با خارج از دانشگاه، اینترنت دانشگاه را کاملا قطع کرده اند. نیروهای بسیج تجمع دانشجویان را محاصره کرده اند و سعی دارند تا با متحصنین درگیری لفظی و فیزیکی ایجاد کنند.

لحظه به لحظه بر تعداد دانشجویان معترض افزوده می شود. تا کنون نیروهای پر تعداد انتظامات، حراست و بسیج از متفرق کردن دانشجویان ناکام مانده اند.

تجمع 16 آذر در دانشگاه آزاد قزوين(باراجين)

ساعت 10 تا 12 امروز دانشجويان دانشگاه آزاد قزوين(باراجين) به مناسبت سالروز 16 آذردر محوطه دانشگاه تجمع كردند. اين تجمع كه بيشتر با سكوت و همراه داشتن نماد هاي سبزبرگزار شد،با شعارهايي عليه رژيم و همخواني سرود يار دبستاني و اي ايران ادامه پيدا كرد.در تمام اين مدت تعدادي از كارمندان دانشگاه سعي در منصرف كردن دانشجويان به ادامه اين تجمع داشتند. همچنان عده اي از تجمع كنندگان در مقابل مسجد دانشگاه حضور دارند و فشار انتظامات و بسيج رو به افزايش است. سال گذشته نيز به مناسبت هاي مختلف تجمعاتي در اين دانشگاه بر گزار شد،كه به علت عدم برخورد شديد انتظامات و رييس دانشگاه فشار هايي به اين دانشگاه از طرف بسيج و اطلاعات اعمال گرديد وبا احضار رييس دانشگاه تذكراتي براي فشار به دانشجويان داده شد.

بالغ بر ۵۰۰ دانشجو تظاهرات دانشجویی مشهد را آغاز کردند

سه‌شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۸۹ / ۰۷ دسامبر ۲۰۱۰

گزارشات دریافتی حاکی از آن است که تجمع دانشجویان دلیر دانشگاه مشهدشروع شده است , تعداد دانشجویان شرکت کننده در تظاهرات بالغ بر ۵۰۰ نفر است .

تظاهرات دانشجویان دانشگاه هنر

سه‌شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۸۹ / ۰۷ دسامبر ۲۰۱۰

به گزارش رسیده، در شب ۱۶ آذر در ساعت ۱۶۱۵ در بیرون درب اصلی دانشگاه هنر ، در حدود ۶۰ نفر از دانشجویان دست به تظاهرات با شعار مرگ بر دیکتاتور زدند .مزدوران انتظامی به تعداد ۳۰-۴۰ راس آنها را دوره کرده بودند . درحدود ۲۰۰-۳۰۰ نفر از مردم نیز درحمایت از دانشجویان دلیر درمحل تجمع کرده بودند

تعطیلی دانشگاه آزاد اراک در روز دانشجو

دانشگاه آزاد اراک در روز دانشجو، از سوی مسئولان این دانشگاه بدون اطلاع قبلی دانشجویان تعطیل شد.

بنا به اخبار رسیده به جرس، دانشگاه آزاد اراک در ایام پس از انتخابات شاهد چندین تجمع بزرگ بود، امروز همزمان با روز دانشجو به دلیل سفر احمدی نژاد به این شهر، تعطیل شد.

تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه امروز با درهای بسته دانشگاه مواجه شدند و در اعتراض به این مسئله در جلوی در دانشگاه تجمعی ترتیب دادند که با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شد.

دستگیری یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

سه‌شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۸۹ / ۰۷ دسامبر ۲۰۱۰

به گزارش رسیده از اصفهان در خیابان هزار جریب در دروازه شیراز طی یک درگیری یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی به اسم مینا سعادت زاده دستگیر شده است. همچنین در هراس از تظاهرات اعتراضی دانشجویان در روز ۱۶ آذر، از روز شنبه نیروهای بسیجی را در دانشگاه اصفهان به کار گرفته اند و درخواست کارت دانشجویی و سوال از رشته تحصیلی دانشجویان می کنند و همزمان کارت را و مشخصات دانشجویان را کامپیوتر هم چک می کنند.

دیده های امروز ( دانشگاه تهران ، دانشگاه شریف )

دانشگاه تهران رو کلا با داربست دیدش بسته شده

دانشگاه شریف مامور های انتظامی و گارد جلوی در دانشگاه ایستادن

خط بی آر تی پر از مامور های لباس شخصی با موتور هست

میدان انقلاب به کل پر از مامور های لباس شخصی هست ، به طرز تابلوهی در حال دید زدن مردم هستند

ماموران يگان ويژه تاكنون حداقل يه پسر جوان را مقابل دانشگاه تهران دستگير كردند.

به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبــــــــــــــر از مقابل دانشگاه تهران، ماموران يگان ويژه كه مقابل دانشگاه تهران مستقر شده اند، از تردد مردم از جلوي درب اصلي دانشگاه تهران جلوگيري مي كنند. اين نيروها در اطراف دانشگاه تهران، سه جوان را كه چند بار از روبه روي دانشگاه تهران رفت و آمد كردند را به اين بهانه كه قصد شلوغ كردن دارند، دستگير كردند. اين در حالي بود كه اين جوان ها هيچ حركتي نكرده بودند.ماموران در حال حاضر اين سه جوان را در وانتي كه به منظور نگهداري و انتقال متهم با ميله هاي آهني به حالت قفس درآمده است، نگه داشته اند تا با بيشتر شدن تعداد دستگيرشده ها، آنها را به بازداشت گاه منتقل كنند.

ماموران از هرگونه تردد چندباره افراد و همچنين توقف اطراف دانشگاه جلوگيري مي كنند. از داخل دانشگاه خبر مي رسد كه دانشجويان در حال آماده شدن براي ترتيب دادن تجمعي در مقابل دانشكده فني هستند.

ماموران زره پوش يگان ويژه به همراه نيروهاي يگان امداد، پليس پيشگيري و كلانتري 148 انقلاب و… از صبح امروز دور تا دور دانشگاه تهران مستقر شده و دانشگاه را تبديل به پادگان نظامي كرده اند. واين نيروها از ايستادن افراد در اطراف دانشگاه جلوگيري مي كنند. درب اصلي دانشگاه ازسوي نيروهاي يگان ويژه اشغال شده است.

اطراف و روبه روي دانشگاه نيز علاوه بر نيروهاي پليس پيشگيري، ماموران لباس شخصي نيز با باتوم ايستاده اند و حركات مردم را زير نظر دارند.

خبرگزاری هرانا – مسئولين دانشگاه های کشور و نيروهای اطلاعاتی و امنيتی در آستانه روز دانشجو دست به اقداماتی در راستای ممانعت از برگزاری روز دانشجو زده اند و با شيوه های مختلف فضای امنيتی در دانشگاه ها ايجاد کردند.

در راستای اطلاع رسانی از نقض حقوق دانشجويان در طی اين روز گزارشی از برخی اقدامات اين عوامل جمع آوری شده است.

– جلوگيری نيروهای امنيتی از استقبال از محمد حيدرزاده در دانشگاه شهرکرد: انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد با انتشار بيانيه ای خبر از تجمع آرام در روز دانشجو در اين دانشگاه داده است. در اين بيانيه از حضور گسترده ماموران امنيتی به همراه حراست در روز ۱۵ آذر خبر داده و عنوان کرده که اين حضور گسترده به منظور جلوگيری از استقبال محمد حيدرزاده بود.

– اعتراض دانشجويان دانشگاه صنعتی سهند تبريز به برنامه نمايشی مسئولين دانشگاه: در پی حضور نماينده ولی فقيه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی سهند تبريز و ايجاد انحراف جلسه پرسش و پاسخ اين دانشگاه دانشجويان با خواندن سرود ياردبستانی و سر دادن شعارهای دانشجويی جلسه را ترک کردند.

– مراسم روز دانشجو با عنوان «اميد، رساترين اعتراض» در دانشگاه تهران برگزار شد: اين مراسم به همت انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، با حضور تعدادی از دانشجويان و با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمين مجيد انصاری دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، الهه کولايی استاد دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمين محسن رهامی عضو انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه‌ها و حميدرضا جلايي‌پور استاد دانشگاه در سالن شهيد چمران دانشکده فنی اين دانشگاه برگزار شد.

بيش از سه هزار نفر از دانشجويان دانشگاه تهران، با وجود کنترل شديد ورود و خروج به اين دانشگاه توسط نيروهای امنيتی و حراست دانشگاه، در تالار شهيد چمران دانشکده‌ی فنی و در صحن اين دانشکده جمع شدند و با سر دادن شعارهای «مرگ بر ديکتاتور»، «ياحسين ميرحسين»، «زندانی سياسی آزاد بايد گردد»، «دانشجو مي‌ميرد ذلت نمي‌پذيرد»، «نصر من الله و فتح قريب، ننگ بر اين دولت مردم‌فريب»، «الله‌اکبر»، و در دست گرفتن پارچه و نمادهای سبز رنگ، يک بار ديگر اعتراض شديد خود را نسبت به کودتاگران نشان دادند.

اين مراسم و تجمع در حالی برگزار شد که نيروهای امنيتی و پليس حضور چشمگيری در اطراف دانشگاه داشتند. همچين نيروهای حراست از حضور فعالين دانشجويی به داخل دانشگاه جلوگيری می کردند. تجمع و مراسم اعتراضی امروز دانشجويان دانشگاه تهران در پی فعاليت ها و اقدامات روزهای گذشته دانشجويان برگزار شد.

– سه دانشجوی دانشگاه پيام نور اصفهان اخراج شدند: سه دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پيام نور از اين دانشگاه اخراج شدند، به خانم الهام سليمي، محمد رضا مرتضوی و حسينعلی مسعودي، اعلام شده است به علت اخلال در نظم عمومی دانشگاه و اعمال خلاف امنيت سياسی قادر به تحصيل نيستند و از آنها خواسته شده در صورت اعتراض مدارک و اعتراض خود را ظرف سه روز به دانشگاه ارسال کنند.

– بازداشت کوتاه مدت و اخراج پيمان عارف از محوطه دانشگاه تهران: در حاشيه برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران پيمان عارف دانشجوی محروم از تحصيل اين دانشگاه به حراست احضار و مورد بازجويی قرار گرفت.

– افزايش تمهيدات امنيتی در دانشگاه علم و صنعت: مسئولين دانشگاه علم و صنعت در آستانه روز دانشجو با نصب دوربين های مدار بسته در مقابل درب اصلی دانشگاه و پوشاندن نرده های دانشگاه برای ممانعت از روئيت داخل دانشگاه به استقبال روز دانشجو رفتند.

– ممانعت از انتشار نشريه دانشجويی افق در کرمان: مسئولين دانشگاه آزاد کرمان از چاپ و توزيع نشريه دانشجويی افق در آستانه روز دانشجو ممانعت به عمل آوردند.

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز به برنامه نمایشی مسئولین دانشگاه به مناسبت روز دانشجو + عکس

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹:  صحن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی سهند تبریز شاهد فریاد و اعتراض علیه سخنان حجت الاسلام والمسلمین نقدی، ریاست دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، بود.

به گزارش دانشجو نیوز، این جلسه با سخنرانی آقای نقدی شروع شد وایشان با شروع بحث از رنسانس سعی در به حاشیه راندن موضوع اصلی جلسه داشتند که این مسئله اعتراض جدی دانشجویان را به همراه داشت. در حالی که اکثر دانشجویان خواستار پرسش و پاسخ به صورت شفاهی بودند مسئولان برگزاری از پذیرش این امر امتناع کردند (شایان ذکر است که عنوان برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ اعلام شده بود) و در ادامه آقای نقدی در پاسخ به اعتراض یکی از دانشجویان که چرا مانع پرسش و پاسخ شفاهی می شوید؟ آیا از این کار ترسی دارید؟ ایشان صریحا پاسخ دادند: «بله من آدم ترسویی هستم». در این بین بسیجیان و سایر وابستگان به اریکه قدرت سعی در کارشکنی و ایجاد درگیری و خشونت داشتند که با هوشیاری دانشجویان سبز موفق به انجام این کار نشدند. در حین مراسم دانشجویان پلاکارد هایی با مضامین «ستاره در پرونده = سهام عدالت دانشجو» و «روز دانشجو متعلق به کسانی است که خونشان ریخته شده، نه آنان که خونی را ریخته اند» و»دانشگاه زنده است» و … در دست داشتند.

پس از ندادن تریبون دانشجویان به منزله اعتراض به روند مراسم و توهین به دانشجویان در روز دانشجو با خواندن سرود «یار دبستانی» و «دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد» جلسه فرمایشی دانشگاه را ترک کردند و در محوطه ی دانشگاه تجمع سبز خود را شکل دادند.

در ضمن پیام میر حسین موسوی به مناسبت آذرماه و بیانیه جمعی از فعالین سیاسی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در بین دانشجویان پخش شد.

اعتراض انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد به حضور نيروهای امنيتی موتورسوار در دانشگاه

انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد با انتشار بيانيه ای خبر از تجمع آرام در روز دانشجو در اين دانشگاه داده است. به گزارش دانشجو نيوز، انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد، از حضور گسترده ماموران امنيتی به همراه حراست در روز ۱۵ آذر خبر داده و عنوان کرده که اين حضور گسترده به منظور جلوگيری از استقبال از محمد حيدرزاده بود.

در قسمتی از بيانيه انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد آماده است: ”با توجه به فضای محدود دانشگاه شهرکرد و امکان بالای لو رفتن و سرکوب نيروهای جديد و کمتر شناخته شده و نيز راهبرد جديد فعالين دانشجويي، مبنی بر دوری از خشونت و بسط شبکه های افقی دانشجويی و پرهيز از اتلاف نيرو در حرکت های راديکال (مراجعه شود به راهبرد جديد دفتر تحکيم وحدت)، خرد جمعی ما را بر آن داشت تا به جای روی آوردن به حرکات پرهزينه و حساسيت زا، در روز دانشجو به يک گردهمايی مختصر بسنده کرده و اين روز که آن را «روز محمد حيدرزاده در دانشگاه شهرکرد» نام نهاده ايم ، گرامی بداريم.“

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:

کابوس هايت آشفته تر باد

باشد که از خواب برخيزی و تعبيرش را تدبيری کنی�

۱۶ آذر در روزشمار سياسی ايران، جايگاه ويژه ای دارد. اين روز همان روزی است که سه آذر اهورايي، ثابت کردند که مذهبی ها، مارکسيست ها و ملی گرايان، همه هم صدا می شوند تا به کودتاچيان بفهمانند که مصدق زنده است و زنده بودن مصدق نه به خاطر شخص مصدق، بلکه به خاطر آنست که وي، برآمده از رای ملت است.

آری سه آذر اهورايی نشان دادند آنجايی که حرف از حقوق ملت در ميان باشد، دانشجويان با هرعقيده و سليقه اي، هم صدا و هم پيمانند. از اين جهت است که طی شش دهه گذشته همواره دانشجو و دانشگاه چشم اميد ملت و چشم اسفنديار ديکتاتورها بوده است.

با اين وجود حوادث پس از انتخابات سال ۸۸، رنگ و بوی ديگری به فضای جامعه و دانشگاه داده است. کودتاگران به درجه ای از ذلت و زبونی رسيده اند و پايه های قدرت پوشاليشان آنقدر سست شده است که حتی انتخابات مجازی دفتر تحکيم وحدت (بزرگترين تشکل دانشجويی مستقل کشور) را برنمی تابد و چهار منتخب شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت را تنها و تنها به دليل کانديداتوری درانتخابات شورای مرکزی اين تشکيلات مسبوق به سابقه، بازداشت ميکند.

در اين بين، حضور محمد حيدرزاده، فعال دانشجويی دانشگاه شهرکرد در ميان چهار منتخب بازداشتي، فضای سياسی دانشگاه را تحت تأثير قرار داد و تحرکاتی در سطح دانشگاه شکل گرفت؛ تا آنجا که فعالين سياسی و فرهنگی دانشگاه شهرکرد درقالب بيانيه ای روز ۱۶ آذر را به نام روز محمد حيدرزاده نامگذاری و اعلام کردند که در اين روز حمايت گسترده ای از محمد حيدرزاده سازماندهی می کنند. با آزادی محمد حيدرزاده، دوستان او طی فراخوانی از عموم دانشجويان دعوت کردند تا درقالب يک گردهمايي، در شادی آزادی وی سهيم باشند. اما بنياد گريان و تماميت خواهان اين حرکت را تاب نياورده و با احضار تعدادی از فعالين به حراست دانشگاه و فيلترکردن خبرنامه ی انجمن اسلامی در آستانه ۱۶ آذر، و تهديد دانشجويان ، مانع از آن شدند؛ و اين گواه هراس حکومت از فعالين دانشجويی است. آری حکومتی که خود را مقتدر، باثبات و مردمی می نامد و می خواهد جهان را هم اداره کند! ازگردهمايی چند دانشجو که تنها سلاحشان ذهن بيدار و قلم هشيارشان است، اين چنين می هراسد؛ چونان کوه يخ، که از همايش نور و آفتاب می هراسد.

باري، امروز، ۱۵ آذر، موتورسواران درون دانشگاهی و گمنامان بدنام برون دانشگاهی با ممانعت از استقبال دانشجويان از محمد حيدرزاده، نشان دادند که برای سرکوب و ارعاب، هيچ خط قرمزی نمی شناسند و برآنند که هر صدايی را در نطفه خفه کنند.

از اين رو با توجه به فضای محدود دانشگاه شهرکرد و امکان بالای لو رفتن و سرکوب نيروهای جديد و کمتر شناخته شده و نيز راهبرد جديد فعالين دانشجويي، مبنی بر دوری از خشونت و بسط شبکه های افقی دانشجويی و پرهيز از اتلاف نيرو در حرکت های راديکال (مراجعه شود به راهبرد جديد دفتر تحکيم وحدت)، خرد جمعی ما را بر آن داشت تا به جای روی آوردن به حرکات پرهزينه و حساسيت زا، در روز دانشجو به يک گردهمايی مختصر بسنده کرده و اين روز که آن را ”روز محمد حيدرزاده در دانشگاه شهرکرد“ نام نهاده ايم ، گرامی بداريم.

با آرزوی آزادی محسن برزگر ، ديگرعضو منتخب دفتر تحکيم وحدت و ديگر زندانيان

پیام مشترک بهاره هدایت و مجید توکلی به مناسبت روز دانشجو

بهاره هدایت و مجید توکلی، دو دانشجوی آزاده دربند، اخیرا پیامی را از داخل زندان برای کمپین ۱۶ آذرارسال کرده اند. در این پیام ایشان تلاشهای دانشجویان ایرانی خارج از کشور را ستوده اند و آنرا فرصت مناسبی برای حفظ و اعتلای جنبش دانشجویی دانسته اند. متن کامل پیام در پی می آید:

دوستان عزیز و یاران شفیق؛

فعالین عرصه دانشجویی در خارج از کشور

ما، دو تن از فعالین دانشجویی داخل ایران، تنها به جرم فریاد کردن در برابر استبداد و خودکامگی، به علت آزادیخواهی و تلاش برای نیل به دموکراسی و به خاطر پاسداشت حقوق ملت مظلوم در مقابل حاکمیت اقتدارگرا چندی است که توسط سربازان همین حاکمیت که نام پاسداران امنیت کشور بر خود نهاده اند، به عنوان عاملین ناامنی در کنج نمور زندان ها محبوس گشته ایم. ما از درون زندان های سرد ظلم و جور سلام های پرمهر و گرم از آتش آزادیخواهی خود را صمیمانه به شما تقدیم می داریم. اگر چه تن مان زخمی زخمه استبداد است، اما دلمان لبریز از مهر و شعله فروزان امید و سرمان سرخوش از تداوم راه پرافتخار آزادی خواهی است که بارش بر دوش ملت ایران در جای جای این گیتی است.

با خبر شدیم، یاران دبستانی مان در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران، همراهان و همرزمان خود را در داخل و همچنین تداوم روند مبارزات آزادیخواهانه را فراموش نکرده اند و در آستانه روز دانشجو قرار است مراسمی به پاسداشت این روز برگزار کنند. از این رو بر آن شدیم تا چند کلمه ای با شما سخن گوییم.

دانشگاه، به عنوان نهادی مستقل از قدرت که همواره در تمام دنیا محل پرسشگری و نقادی است، پیوندی فراتر از مرزهای جغرافیایی دارد و فضای باز و آزاد موجود در دانشگاه های خارج از ایران این امکان را به فعالین دانشجویی حاضر در این دانشگاه ها می دهد تا با استفاده از امکان و فضای این دانشگاه ها پیوندهای دانشجویی و دانشگاهی را با دانشجویان و دانشگاهیان ایران مستحکم تر کنند. جنبش دانشجویی ایران در داخل کشور وظایفی دارد و متناسب با آن امکاناتی در اختیار دارد که می تواند در جهت فعالیت های مدنی خود از آن استفاده نماید. فعالین دانشجویی ایرانی خارج از کشور نیز امکانات و فضایی دیگر برای کمک و یاری به فعالیت های داخل در اختیار دارند و این تلاش ها می تواند مکمل یکدیگر در این روند باشد.

همان گونه که تجربه مبارزات و تلاش های در خور توجه و تاثیرگذار دانشجویان پیش از انقلاب در خارج از کشور نشان داد، تلاش برای رسیدن به دموکراسی و آزادی در سرزمین مان، ایران، حد و مرز جغرافیایی نمی شناسد و می تواند در هر گوشه ای از جهان، متناسب با امکانات و فضای موجود، پیگیری شود. از همین رو تلاش های صورت گرفته در این زمینه و در سالیان اخیر قابل تقدیر است و لازم است که دانشجویان و فعالین دانشجویی حاضر در خارج از کشور که از فراغ بال و آزادی بیشتری برخوردار هستند قدر نیرو و امکانات خود را بدانند و بیش از این تلاش نمایند تا به مبارزات آزادی خواهانه ملت، که امروز با سرکوب های شدیدی در داخل مواجه است، حداکثر کمک و یاری را برسانند.

در حالی که فضای پلیسی شدیدی، خصوصا در ارتباط با دانشجویان و دانشگاهیان، بر فضای ایران حاکم شده است، بر فعالین دانشجویی حاضر در خارج از ایران است که زبان گویا و بیانگر مطالبات دانشجویان در داخل باشند و صداها و دیدگاه های دانشجویان را در رسانه های جمعی و در سطح افکار عمومی بین المللی بازتاب دهند. در حالی که اقتدارگرایان از هیچ تلاشی برای خاموش کردن صدای منتقدین و مخالفین فروگذار نمی کنند و فعالین سیاسی و مدنی را به شدت تحت فشار قرار داده اند، آنان که دلشان با ایران و مردم ایران است و دستشان می رسد باید تلاش نمایند تا حساسیت جامعه جهانی را نسبت به نقض مداوم حقوق بشر و به خصوص نقض آزادی های آکادمیک در دانشگاه های ایران و در مضیقه قرار دادن اساتید و دانشجویان مستقل برانگیزند. تا با حساسیت بین المللی و فشار افکار عمومی قدری از شدت سرکوب در داخل کاسته شود. در این میان هدف قرار دادن سردمداران سرکوب دانشجویان و جنبش دانشجویی و حامیان تک صدایی در دانشگاه ها از اهیمت مصاعفی برخوردار است.

یکی از بزرگترین دستاوردها و مزیت های جنبش دانشجویی در دو دهه اخیر رونق بخشی به فضای تضارب آرا و نقادی دیدگاه های گوناگون در عرصه عمومی ایران با حضور صاحبنظران از دیدگاه های مختلف بوده است. اینک که تداوم این امر فرخنده توسط دولت پادگانی غیرممکن شده است، جنبش دانشجویی برون مرزی به ممد استفاده از فناوری های جدید ارتباطی و قابلیت های دنیای مجازی می تواند این خلاء را پر کند و کرسی های حقیقی گفتگو، آزاد اندیشی و برخورد آراء متنوع را بر پا دارد. قطعا فضای آزاد خارج از کشور فرصت مناسبی است تا با گفتگو و تبادل نظر بتوان به بحث و نقادی طرح هایی پرداخت که در زمینه حفظ و اعتلای جنبش دانشجویی مطرح شده اند. بدین ترتیب تمهیدات ساختار سلطه برای توقف پویایی فکر و اندیشه و تلاش های موازی جهت ایجاد آگاهی کاذب با شکست مواجه می گردد.

بار دیگر درودهای خود را بر تلاش های خالصانه ای که توسط دانشجویان فعال در خارج از کشور صورت می گیرد می فرستیم. ما عمیقا باور داریم که روزی دست در دست یکدیگر کبوترهای صلح و آزادی را در میهن مان پرواز خواهیم داد و اوج گیری شان را در آسمان آبی ایران به نظاره خواهیم نشست. به امید آن روز که چندان هم دور نیست….

بهاره هدایت، مجید توکلی

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون بمناسبت 16 آذر

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۸۹

انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون بابل به مناسبت 16 آذر بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش دانشجونیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است:

سيصد گل سرخ یک گل نصرانی ما را زسر بریده میترسانی !؟

57 سال از16 آذر سال 32 , روزی که سه دانشجوي دانشگاه تهران خون خویش رادر راه مبارزه آزادیخواهانه ملت ایران در برابر استبداد نثار کرده اند می گذرد و همچنان 16 آذر مظهر و نماد دانشجویان ایرانی در برابر استبداد وخودکامگی و جباریت خودکامگان می باشد. دانشجویان ایرانی که قبل از انقلاب اسلامی با حرکت حق طلبانه و با ایثار و ازخودگذشتگی در برابر استبداد شاهنشاهی ایستادگی کردند، در سالهای اخیر و بالاخص بعد از کودتای انتخاباتی سال 88 با از خودگذشتی دانشجویان سبزقامتی همچون کیانوش آسا مصطفی غنیان محسن روح الامینی و… به ایستادگی دربرابر استبداد دینی پرداخته و با وجود سرکوب شدید حاکمیت تماميت خواه و دریافت احکام سنگین انضباطی برای صدها نفر و نيز احکام سنگین حبس برای بیش از80 نفر ازستاره های جنبش دانشجویی مانند مجید توکلی، عماد بهاور، سید ضیا نبوی، مهدیه گلرو، شیوا نظر آهاری، محمد پور عبدالله، آرش صادقی، نیما نحوی، محسن برزگر و علیرضا کیانی و اخراج دانشجویان مبارزی چون اشکان ذهابیان، ایمان صدیقی، کاوه دانشور و… یک لحظه نیز از تلاش برای احقاق حقوق از دست رفته ملت خویش پا پس نکشیده و هر روز كه مي گذرد با عزمی استوارتر در آن راه قدم بر مي دارند. دراین میان برخی مسئولین منفعت طلب دانشگاه علوم وفنون مازندران نيز باصدور احکام سنگین انضباطی برای تعدادي از فعالین دانشجویی دانشگاه، انحلال انجمن اسلامی منتخب دانشجویان، تعلیق فعالیت های تشکل های فرهنگی واجتماعی چون ایکار ، رویش و… و لغو اردوهای دانشجویی درصدد برقراری فضای حكومتي در دانشگاه بر آمده اند. رفت و آمدهای اشخاص وابسته به سپاه طي چند روز اخیر ,حاکی از آن است که دانشگاه علوم فنون مازندران بدلیل فشارهای دستگاه های اطلاعاتی و بسیج قصد برگزاری نمایشی مضحك از روز دانشجو بوسیله تشکل حکومتی بسیج و با حمایت نیروهای امنیتی دارند تا احتمالا با این کرنش وتعظیم در برابر حاکمیت حمایت مالی و مساعدت دولت کودتا را برای حفظ مقام و منصب خویش بدست آورده و روزی رابیشتر برصندلی مدیریت دانشگاه تکیه بزنند و آن طور كه مشاهده مي شود موقعيت مالي خود و خانواده ي خود را بهبود بخشند. مشابه اين مراسم ساختگي و حكومتي را در كل دانشگاه هاي كشور نيز شاهد خواهيم بود. جالب آنجاست كه اصلاح طلباني چون دكتر صفاريان عضو ارشد ستاد مهدي كروبي از اعضاي هيأت موءسس و مهندس نريمان نماينده ي اصلاح طلب بابل و مصطفي حاجي وزير دوره ي خاتمي نيز از اعضاي هيأت امناي اين دانشگاه مي باشند.

دولت كودتا با ايجاد فضاي به شدت امنيتي در دانشگاه هاي كشور كه محل بحث و انديشه و تفكر است، خود در صدد اعلان اين مطلب است كه قشر تحصيل كرده و مترقي جامعه، مجموعه ي حاكم را به رسميت نمي شناسد و عوام فريبي مسئولين را تزويري تكراري در تاريخ مي داند. بيش از پيش ضعف دستگاه حاكم زماني مشخص مي گردد كه متفكرين و انديشمندان و دانشجويان نخبه اي كه هدفي جز بهبود وضعيت اجتماع ندارند را محروم از تحصيل و تدريس، كاملا تحت نظر و يا در زندان و انفرادي مي بينيم و از آن سو در سطح شهر شاهد ترور اساتيد، قتل و حتي مضحكه ي دزدي مجسمه ها از ميادين شهر بوده ايم ، مشخص است كساني كه به نام امنيت حقوق مي گيرند هزينه هاي كلان خويش را در جايي صرف مي كنند كه صداي معترضين به وضع موجود را خفه كنند. هزينه هايي كه از جيب همين مردم نه به نفع بلكه بر ضدشان مصرف مي شود، درست بر خلاف همان عقايد ديني كه به اعتبار آن خود را محق مي دانند. اما منفعت طلبان بدانند که دانشجویان علوم و فنون مازندران مانند ديگر دانشجويان ايراني دیگر هرگز اجازه ی مصادره ي روز دانشجو و تحقیر و تهديد دانشجو را نخواهد داد و در برابر این فشارها و سرکوب به طرق مختلف حتی به قيمت تبدیل زندانها به دانشگاه ها خواهندایستاد.

«انجمن اسلامی دانشجویان علوم وفنون مازندران»

احکام انضباطی فعالین دانشجویی که توسط کمیته انضباطی دانشگاه به ریاست عبدالرضا شيخ الاسلام ( رياست دانشگاه دانشگاه) و معاونت علي تاجدين (معاونت دانشگاه) در شهریور امسال صادر شده به شرح زیر می باشد:

سارا عدنانی، آرمان نجاتی ،معین غمین ، صبا مطمئن (یک ترم تعلیق بااحتساب سنوات)

محمد حاج بابایی، مصطفی حسین زاده، امیر رمضانی، موسی جلالی خواه، هادی قریشي (یک ترم تعلیق معلق)

سهند غلامی، معین مقدسی، مهدی هاشمی، زاوش محمدی، یاسمن محمودی، نیلوفر کلانتری (توبيخ كتبي)

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز به برنامه نمایشی مسئولان دانشگاه به مناسبت روز دانشجو

روز گذشته، صحن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی سهند تبریز شاهد فریاد و اعتراض علیه سخنان نقدی، ریاست دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی بود.

به گزارش رسیده به جرس، این جلسه با سخنرانی آقای نقدی شروع شد و وی با شروع بحث از رنسانس سعی در به حاشیه راندن موضوع اصلی جلسه داشتند که این مسئله اعتراض جدی دانشجویان را به همراه داشت. در حالی که اکثر دانشجویان خواستار پرسش و پاسخ به صورت شفاهی بودند مسئولان برگزاری از پذیرش این امر امتناع کردند (شایان ذکر است که عنوان برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ اعلام شده بود) و در ادامه آقای نقدی در پاسخ به اعتراض یکی از دانشجویان که «چرا مانع پرسش و پاسخ شفاهی می شوید؟ آیا از این کار ترسی دارید» وی صریحا پاسخ داد: «بله من آدم ترسویی هستم».

در این بین دانشجویان بسیجی سعی ایجاد درگیری و خشونت داشتند که با هوشیاری دانشجویان سبز موفق به انجام این کار نشدند. در حین مراسم دانشجویان پلاکارد هایی با مضامین «ستاره در پرونده = سهام عدالت دانشجو» و «روز دانشجو متعلق به کسانی است که خونشان ریخته شده، نه آنان که خونی را ریخته اند» و»دانشگاه زنده است» و … در دست داشتند.

پس از ندادن تریبون، دانشجویان به منزله اعتراض به روند مراسم و توهین به دانشجویان در روز دانشجو با خواندن سرود «یار دبستانی» و «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» جلسه دانشگاه را ترک کردند و در محوطه دانشگاه تجمع خود را شکل دادند.

در ضمن پیام میر حسین موسوی به مناسبت آذرماه و بیانیه جمعی از فعالین سیاسی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در بین دانشجویان پخش شد.

اعتراض به حضور نیروهای امنیتی موتورسوار در دانشگاه

انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد با انتشار بیانیه ای خبر از تجمع آرام در روز دانشجو در این دانشگاه داده است. به گزارش دانشجو نیوز، انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد، از حضور گسترده ماموران امنیتی به همراه حراست در روز ۱۵ آذر خبر داده و عنوان کرده که این حضور گسترده به منظور جلوگیری از استقبال از محمد حیدرزاده بود.

در قسمتی از بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد آماده است: “با توجه به فضای محدود دانشگاه شهرکرد و امکان بالای لو رفتن و سرکوب نیروهای جدید و کمتر شناخته شده و نیز راهبرد جدید فعالین دانشجویی، مبنی بر دوری از خشونت و بسط شبکه های افقی دانشجویی و پرهیز از اتلاف نیرو در حرکت های رادیکال (مراجعه شود به راهبرد جدید دفتر تحکیم وحدت)، خرد جمعی ما را بر آن داشت تا به جای روی آوردن به حرکات پرهزینه و حساسیت زا، در روز دانشجو به یک گردهمایی مختصر بسنده کرده و این روز که آن را «روز محمد حیدرزاده در دانشگاه شهرکرد» نام نهاده ایم ، گرامی بداریم.”

«باری، امروز، ۱۵ آذر، موتورسواران درون دانشگاهی و گمنامان بدنام برون دانشگاهی با ممانعت از استقبال دانشجویان از محمد حیدرزاده(فعال دانشجویی دانشگاه شهرکرد )، نشان دادند که برای سرکوب و ارعاب، هیچ خط قرمزی نمی شناسند و برآنند که هر صدایی را در نطفه خفه کنند.»

بیانیه جمعی از فعالین سیاسی دانشگاه صنعتی سهند تبریز به مناسبت روز دانشجو

دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۸۹

جمعی از فعالین سیاسی دانشگاه صنعتی سهند تبریز به مناسبت روز دانشجو با انتشار بیانیه ای از محدودیت های گسترده اعمال شده بر دانشجویان انتقاد کرده و «سکوت در این زمانه» را به مثابه «گناهی بس نا بخشودنی» عنوان کرده اند.

به گزارش دانشجو نیوز، در قسمتی از این بیانیه می خوانیم: «آقایان فراموش کرده اند که این انقلاب و این مناصب را مدیون جوانان و دانشجویانی مشابه همین دانشجویان امروز هستند. دانشجویانی که حکومت پهلوی آنان را به گلوله بست و امروز، تنها پس از گذشت سی سال از انقلاب به سرنوشتی مشابه در حکومت جمهوری اسلامی دچار شده اند.»

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است

سخن گفتن در زمانه ای که حکومت تمامی کانال های ارتباطی دانشجویان را مسدود کرده کاری است دشوار. اما دشوار تر از آن برای ما سکوتی است تائید آمیز و عافیت جویانه. آریِ، سکوت در زمانه ای که بسیاری از دوستانمان در دانشگاه های مختلف کشور با احکام سنگین مواجه شده اند و تقریبا تمامی متفکرین و فعالین سیاسی دگر اندیش ناجوانمردانه به کنج اوین رانده شده اند، گناهی است بس نا بخشودنی. سوال این است که چگونه روند سی ساله ی انقلاب به سمتی رفته است که حکومت دوام خود را در خاموش کردن منتقدین می بیند؟چگونه است که دانشجویان و جوانان این مرز و بوم حق اظهار نظری خلاف رای سردم داران کشور را ندارند و مدام به بی بصیرتی و نا آگاهی متهم می شوند؟ گویی بصیرت یعنی فرمان برداری از سخنان و رهنمود های یک مجموعه و گویی آگاهی یعنی منش و روش بسیجی. آقایان فراموش کرده اند که این انقلاب و این مناصب را مدیون جوانان و دانشجویانی مشابه همین دانشجویان امروز هستند. دانشجویانی که حکومت پهلوی آنان را به گلوله بست و امروز، تنها پس از گذشت سی سال از انقلاب به سرنوشتی مشابه در حکومت جمهوری اسلامی دچار شده اند.

حکومت می داند که امروز در هر خانواده ای یک جوان در دانشگاه های کشور تحصیل می کند و بر همین اساس تلاش دارد تا با محدود کردن این نهاد و برگزار کردن برنامه هایی روبنایی همچون کرسی های آزاد اندیشی ذهن دانشجویان را منحرف نماید و سعی کند تا ایده ها و نظرات دلخواه خود را در دانشگاه های کشور بسط دهد، اما فراموش کرده است که تلاش هایی از این دست بارها و بارها در حکومت های بسته آزمایش شده و روسیاهی آن به سرعت مشخص گشته است. دانشجویان می بایست بدانند که فضای محدود امروز دیری نمی پاید و حاکمیت خواه یا ناخواه می بایست فضای امروز کشور را تغییر دهد و الا مسئولیت عواقب آن مستقیما متوجه آنهاست کما اینکه طی یک سال و نیم اخیر هزینه های بسیاری از نظر مشروعیت داخلی و مقبولیت جهانی پرداخت کرده است، حتی اگر هر روز و هر شب از تریبون های رسمی پیروزی های چشمگیر خود را ترویج کند.

اتحاد ما دانشجویان در شرایط زودگذر امروز اصلی ترین نیاز ماست و می بایست بدون ترس از ادعاهای پوچ و پوشالی تشنگان قدرت به تلاش های خود در راه آزادی و آبادانی ایران ادامه دهیم و نهایتا به حکام کشور توصیه می کنیم از بیراهه ای که وارد آن شده اند به آغوش ملت باز گردند و بدانند که انتهای این راه چیزی جز نابودی و ویرانی ایران عزیز نیست.<

نامه جمعی از زندانیان سیاسی اوین: امید که ۱۶ آذر پایانی باشد بر حبس دانشجو

جمعی از زندانیان سیاسی اوین با ارسال پیامی به خارج از زندان ضمن تبریک شانزدهم آذرماه، روز دانشجو، اظهار امیدواری کرده اند که این فصل از تاریخ نقطه ی پایانی باشد بر تکرار مکرر داستان زندان و حبس دانشجو به دلیل ابزار انتقاد و بیان عقاید.

به گزارش کلمه، متن کامل این پیام به این شرح است:

نهاد دانشگاه به مثابه منبع و مبدا تولید فکر آزادی خواهی و پیگیری آرمان های ملی و جنبش دانشجویی به عنوان یکی از ارکان همیشه پویای جبهه دموکراسی خواهی ایران طی چندین دهه در مواجهه ای تاریخی با مظاهر استبداد، خودکامگی و وابستگی بوده اند.

۱۶ آذر ماه هر سال – روز دانشجو – نماد و نشانه ای است از مبارزات بی وقفه نسل های متمادی از دانشجویان که شعار کرامت و آزادی هر ایرانی را در فصول گوناگون تاریخ، پیشاپیش سایر طیف ها و گروههای اجتماعی سر داده اند.

۱۶ آذر ماه فرصتی است تا یکبار دیگر به یاد آوریم و مرور کنیم مطالبات و آرمانهای جنبش دانشجویی را: دموکراسی و حقوق بشر برای تک تک شهروندان و تضمین و استقلال و بسط آزادیهای آکادمیک در نهاد دانشگاه.

این حق خواهی اما همواره با مقاومت و اعمال سرکوب قدرت طلبانی مواجه شده که علوم را در خدمت ایدئولوژی حاکم می خواهند و مطالبه آنان از دانشگاه نه فقط سکوت در برابر آمریت بلکه همنوایی و همصدایی با منویات اصحاب قدرت بوده است؛ هزینه هایی از شلیک گلوله در آذر ۳۲ و تیرماه ۷۸ گرفته تا روند بدون توقف بازداشت و محاکمه مخالفان دانشجویی و در حبس انداختن آنان و یا اخراج و محرومیت استاد و دانشجو از تدریس و تحصیل.

با این همه و در میان رفت و آمد مستبدان و سرکوبگران واقعیتی روشن و امید بخش اینک فرا روی ما قرار دارد:« دانشگاه زنده است.»

ما تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهها که طی ادوار مختلف در جنبش دانشجویی ایران سهمی هرچند کوچک داشته ایم، صمیمانه ترین و گرمترین تبریک خود را به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذرماه – روز دانشجو – از پس دیوارهای این زندان به تمامی دانشجویان ایرانی اعلام کرده و امیدواریم که این فصل از تاریخ نقطه ی پایانی باشد بر تکرار مکرر داستان زندان و حبس دانشجو به دلیل ابزار انتقاد و بیان عقاید.

جمعی از زندانیان سیاسی اوین

استقبال دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه از صفار هرندی با شعار مرگ بر دیکتاتور،

بعد از لغو مناظرۀ محمد حسین صفار هرندی با دبیر کل سابق جبهه مشارکت، حضور وزیر ارشاد دولت نهم سبب اعتراض گستردۀ دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه گردید، که وی را با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و خروج دسته جمعی از سالن سخنرانی روبرو کردند

در جریان اعتراضات امروز دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه، دو نفر از دانشجویان نیز بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار جرس، روز دوشنبه ۱۵آذر ماه، در مراسمی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شده بود، دانشجویان با ورود محمدحسین صفار هرندی که قبلاً قرار بود در مناظره دانشگاه عباسپور با محمد رضا خاتمی شرکت کند، با شعار مرگ بر دیکتاتور او و هیات همراهش را غافلگیر کردند .

این گزارش افزود «پس از این شعار ها جمع کثیری از دانشجویان شروع به دست زدن های متمادی در حمایت از شعار دهندگان نمودند که تا مدت طولانی ادامه داشت و مجری مراسم با در خواست های مکرر خود سعی در آرام نگهداشتن جو آمفی تئاتر نمود اما با بی توجهی دانشجویان همراه شد.»

لازم به ذکر است بسیج دانشجویی که چند روز اخیر با ثبت نام از دانشجویان و صدور دعوت نامه برای آنچه که آنرا مراسم جشن ۱۶آذر می نامیدند تمام تلاش خود را کرده بوند تا صندلی ها اکثراً در اختیار افراد بسیج قرار بگیرد و به هیات همراه صفار هرندی اطمینان داده بودند که هیچ گونه اتفاقی رخ نخواهد داد .

همچنین دانشجویان با پخش کردن اعلامیه و تراکت هایی خواهان آزادی مجید دری و دیگر دانشجویان در بند بودند که با برخورد نیروهای لباس شخصی روبرو شدند.

پس از نمایش نماهنگ هایی نوبت به سخنرانی صفار هرندی رسید که جمعی از دانشجویان با دادن شعار مرگ بر دیکتاتوراز سالن خارج شدند و بسیجیان شروع به فرستادن صلوات نمودند

صفار هرندی پس از خروج بسیاری از دانشجویان صحبت های بریده بریده خود را در جمع ماموران حراست و افراد باقی مانده اکثراً بسیجی اینگونه آغاز کرد که ما هم با دیکتاتوری مخالفیم و شعار مرگ بر دیکتاتور بسیار شعار پسندیده ای است و ما با دیکتاتورهایی که دانشمندان هسته ای ما را ترور می کنند مخالفیم ما به طور مفهومی با دیکتاتوری مخالفیم فقط بر سر مصداق ها با هم تفاوت داریم و عده ای هم که هنوز در رابطه با شایعه تقلب در انتخابات سال گذشته مسئله دارند با گفتگو می توان آن را حل کرد و خروج از سالن راه حل نیست .

در خارج از سالن و در هنگام خروج تعدادی از دانشجویان از درب های خروجی دانشگاه دو تن از دانشجویانی که در مراسم شرکت کرده بودند توسط افراد لباس شخصی و با هماهنگی حراست دانشگاه بازداشت شدند و خبر دقیقی از محل نگهداری و وضعیت آنها در دست نیست.

همچنین در چند روز اخیر اعلامیه های بسیاری در سطح دانشگاه مبنی بر برگزاری تجمع فراگیر دانشجویی در ساعت یازده و نیم روز سه شنبه ۱۶ آذر ماه در مقابل صحن اصلی دانشکده فنی پخش شده است.

بستن درب انجمن اسلامي دانشگاه هرمزگان در اعتراض به ندادن مجوز براي مراسم 16 آذر

بدليل اينكه امروز به انجمن اسلامي دانشگاه مجوز برنامه داده نشده است در اعتراض درب انجمن را بسته اند و به دنبال اين حركت اعتراضي دانشجويان برگه هايي از شعارهاي مربوط به روز دانشجو را بطور گسترده تكثيركرده و  در مقابل درب انجمن اسلامي دانشگاه گذاشته اند.

صبح امروز ساعت 1100 دانشجويان دانشگاه علم وصنعت در دانشگاه تجمع اعتراضي برگزار كردند . تعداد دانشجويان درتجمع حدود 300 نفر بود كه حراست دانشگاه برايشان مزاحمت ايجا دكرد ، دانشجويان به ياد كيانوش آسا فاتحه خواندند و ياد او را گرامي داشتند.

ادامه درگیری بین دانشجویان پلی تکنیک و نیروهای بسیج؛ بازداشت ۴ تن از دانشجویان

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۸۹

تجمع امروز در دانشگاه امیرکبیر با در گیری بین نیروهای بسیج و دانشجویان ادامه دارد.

به گزارش دانشجو نیوز، پس از ایجاد درگیری بین دانشجویان و نیروهای فشار، آقای باقری که از اعضای حراست دانشگاه است و نقش زیادی در سرکوب های چندین سال اخیر داشته،۴ تن از دانشجویان را بازداشت و به حراست منتقل کرد. همچنین ذوقی از نگهبان های دانشگاه هم نقش برجسته ای در این اقدام داشت. تا این لحظه خبری از این عزیزان به دست نیامده است.

گفتنی است که در تجمع امروز در دانشگاه امیرکبیر دانشجویان قصد نمایش دادن عکس مجید توکلی را داشتند که با حمله نیروهای بسیجی همراه شد.

پیام مجید دری از زندان: دانشگاه در دلها نشست و در فکرها جای گرفت و بر زبان ها جاری گشتسه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۸۹« مجید دری » دانشجوی محروم از تحصیل و زندانی دانشگاه علامه که از 18 تیرماه 88 بدون یکی مرخصی دوران حبس در تبعید خود را می گذراند ، به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر نموده که باز هم به دلیل مشکلات بینایی بوجود آمده برای ایشان و محدودیت روزافزون برای ایشان ، کمی با تاخیر به دانشجو نیوز رسیده است .شایان ذکر است چندی پیش مجید دری از مراجعه به چشم پزشک با پابند مخالفت نمود که این اکمر به محدودیت بیش لز پیش ایشان منجر گردید . 

متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد

زنان ومردان سوزان هنوز دردناک تربن ترانه ها شان را نخوانده اند .

سکوت سرشار است سکوت بی تاب از انتظار چه سرشار است

احمد شاملو

تاکی می خواهید قرآن را بر سر نیزه ها کنید و با اعمال زور و فشار از واقعیت بگریزید ؟! تاکی می خواهید با نام قانون و دین بر دگراندیشان و معترضیت بتازید و آنچه رخ خواهد داد را به تعویق اندازید ؟! تاکی می خواهید سبزی اعتراض را نبینید و سرخی خون انکارش کنید و با سیاهی حبس و تبعید دیدگانتان را بیازارید ؟!

یک بار دیگر 16 آذرماه آمد . روز دانشجو ، روز دانشگاه و روز پیشاهنگی دانشگاهیان . روزی که زمانی به نام و کامتان رقم میخورد اینک نیروهای امنیتی تان را گوش به زنگ میکند و آماده باش ،همین ترس و اضطراب بس که بنماید دانشگاه هاس سبز زنده اند و نمرده اند . اگر از کمیتش کم شده بر کیفیتش افزوده شده است ، مترصد فرصتی مناسب که بار دیگر که خواب را بر چشمانتان حرام کند .

دانشگاه را با چه اشتباه گرفته اید ؟ با جبهه وگمان برده اید فرمانده اید و دانشجویان مشتی سرباز گوش به فرمان؟! زهی خیال باطل که چشم وگوش بسته آنچه میگویید اطاعت شود که دانشجونه تنهعا فرمان نمی برد که در مقابل هر زور و ستمی می ایستد هر چند که قدرت مقابل زیاد و تا بن دندان مسلح باشد . که دانشگاه سر تعظیم در مقابل بی خردان در قامت دولتمرد که می خواهد با خاک یکسانش کند فرو نمی آورد و تمام قامت می ایستد که شانش به ایستادگی است . و صد البته این افراد شایسته دولتی اند که در راسش مردی ایستاده که دروغ از ارکان کلامش است و ابا نمی کند از دروغ گویی چه ، هنوز ستاره دار شدن جاری است و محرومیت از تحصیل برای فعالین دانشجویی باب ،کسانی را بر دانشگاه ها می گمارند که اندیشه شان چیزی جز تخریب نیست و راهکارشان مشت آهنین .

از دانشگاه علامه من در کنار استاد دانشگاهم در زندان بودیم و چند قدم آنطرف تر « مهدیه گلرو» در بند زنان . استاد و دانشجو ، دختر و پسر را به حبس افکندند و بر خود بالیدند . دیگر دانشگاهها هم چیزی جز این نبود . چه بسیار بودند دانشجویان در بند . دست کم صد سال زندان دانشجویان نشان داد که جون همیشه دانشگاه در کنار مردم و همراه و هم قدمشان است و هیچگاه میدان را خالی نمی کند . کتک می خورد و می ایستد . کشته می شود و می ایستد . به خوابگاهش حمله می شود و می ایستد . کشته می شود و می ایستد . حبس می کشد و می ایستد . و این شد که ایران دانشگاه شد و تمامی مردمان دانشجو . دانشجویان راه آزادی و دموکراسی . دانشگاه در دلها نشست و در فکرها جای گرفت و بر زبان ها جاری گشت .

پس سلام بر فعالین دانشجویی ، سلام بر ستاره داران ، سلام بر محرومین از تحصل . سلام بر تمامی دانشجویان که نفس دانشجو شدن جرم تلقی شده است . سلام بر اساتید هرچند که … و سلام بر تمام خس و خاشاکانی که دلشان از استبداد گرفت و به نامآزاد فریاد بر آوردند و سلام و درود بر جنبشی که سبز بود و سبز خواهد ماند و سبز خواهد ایستاد .

ای آزادی از ره خون می آیی اما               می آیی و من در دل می لرزم

این چیست که در دست تو پنهان است ؟           این یست که در پای تو پیچیده است ؟؟

ای آزادی آیا با زنجیر می آیی ؟

خاک پایتان

مجید دری

زندان بهبهان

آذر 1389

پخش تراکت و شب نامه در دانشگاه تهران در آستانه ۱۶ آذر

دانشجویان دانشگاه تهران با پخش گسترده تراکت و شب نامه های اعتراضی در دانشگاه، به استقبال ١۶ آذر رفته اند.

به گزارش دانشجونیوز، در روزهای اخیر تراکت های دعوت به تجمع اعتراضی روز ١۶ آذر به صورت گسترده ای در سطح دانشگاه تهران توزیع شده است. دانشجویان معترض دانشگاه تهران با نصب پوسترهایی از مجید توکلی در تابلوهای اعلانات عمومی دانشگاه و نیز پخش تراکت های اعتراضی، دانشجویان را به اعتراض سراسری در روز ١۶ آذر دعوت کرده اند.

گفتنی است پخش این شبنامه ها در حالی صورت می گیرد که در روزهای اخیر فضای امنیتی شدیدی بر دانشگاه تهران حاکم شده است.

پیش از این دانشجویان دانشگاه دیگر کشور همچون علم و صنعت، پلی تکنیک، فردوسی مشهد، خواجه نصیر، علامه، شهرکرد، آزاد علوم تحقیقات و آمادگی خود را برای گرامیداشت روز دانشجو اعلام کرده اند. انجمن های اسلامی دانشگاه امیرکبیر، انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیر، دانشجویان معترض دانشگاه علامه، فعالین دانشجویی دانشگاه شهرکرد و … با صدور بیانیه هایی دانشجویان سراسر کشور را به پاسداشت روز دانشجو فراخوانده اند.

دربخشی از فراخوان انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر آمده است: “انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر از عموم دانشجویان در سراسر کشور دعوت می کند در مراسم بزرگداشت روز دانشجو شرکت کنند تا همراه با هم بار دیگر فریاد بزنیم :”دانشگاه زنده است!” و به هموطنان زخم خورده و ستم کشیده کشورمان نشان دهیم که اینجا، در دانشگاه، هنوز شعله ی امید زیر خاکستر تن ها مان روشن مانده است.”

فعالین دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم در بیانیه ای گفتند: “ما جمعی از دانشجویان همیشه بیدار دانشگاه خواجه نصیر اعلام می داریم تا آزادی میلاد اسدی، شرف و آبروی دانشگاه خواجه نصیر از پای نخواهیم نشست و تا آخرین نفس در جهت نابودی استبداد دینی و زوال قرائت فاشیستی خواهیم جنگید و این کاخ استبداد را ویران خواهیم کرد.”

همچنین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علم صنعت با دیوارنویسی و پخش تصاویر شهدای جنبش سبز فضای امنیتی و سرکوب را به تمسخر گرفته و آمادگی خود را برای حضور در مراسم اعتراضی ١۶ آذر اعلام کرده اند.

بیان دیدگاه