خبرگزاری فارس: «توپخانه» افشاگری محمود احمدی‌نژاد علیه خاندان لاریجانی

larijanihaسایت خبری راه کارگرـ انتشار اسناد مربوط به تصرف زمین های باغات ورامین و همچنین حفر چاه ها عمیق که بسیاری از کشاورزان را به روز سیاه نشانده است، و پروسه های قضائی و اسنادی که منتشر شده است، هر چند با هدف از میدان بیرون کردن رقبا انجام می گیرد، اما نشان از فساد گسترده، چپاول بی حساب و کتاب اموال عمومی و اختلاس های میلیاردی سران و مقامات جمهوری اسلامی دارد. آن ها که بر منابر سخن از عدالت و احترام به حق مردم می گویند در خفا همچون دزدانی بی رحم عمل می کنند که فعالیت هایشان نشانه ای از فعالیت های باندهای مافیائی است. این شیوه عمل، تنها مخصوص خاندان لاریجانی ها و اصولگرایان سنتی نیست، بخش اعظم»آقازاده های» حاکم بر کشور از این طریق به ثروت های بادآورده رسیده اند و مقامات دولتی و باند احمدی نژاد نیز از طریق پول های کلان نفت و هزینه کردن های بی حساب و کتاب آن، قشری از سرمایه داران نوکیسه ایجاد کرده اند. علاوه بر چپاول اموال عمومی توسط اشخاص حقیقی، نهادها و بنیادهای بیت رهبری و بیوت آیات و تولیت های آستان ها امام زاده ها نیز در این چپاول عمومی شرکت دارند. جمهوری اسلامی، حکومت دزدان و چپاولگران و اختلاس گران بی مهار است. این را اسناد نشان می دهد.
گزارش ایرنا از باغ‌های پسته برادران لاریجانی‌
چاه لاریجانی‌ها کشاورزی ورامین را خشکاند
دیگربان
۲۸ فروردین ۱۳۹۲
خبرگزاری ایرنا گزارش کرد حفر ۷۲ چاه برای باغ‌های پسته برادران لاریجانی در ورامین منجر به خشک شدن بسیاری از زمین‌های کشاورزی این منطقه شده است.
ایرنا در گزارش روز سه‌شنبه (۲۷ فروردین) خود نوشته در ورامین «سودجویانی هستند که نیم کاسه حق‌آبه کشاورزان بومی را به شکم چاه‌های عمیق شخصی خود می‌مکند.»
این خبرگزاری افزوده که کشاورزان ورامین می‌گویند: «باغ‌های پسته‌ای در جنوب این شهر هست که کشاورزی آنان را به سمت نابودی کشانده و زمین‌های زراعی را خشک کرده است.»

زارعان این منطقه به ایرنا گفته‌اند: «باغ‌های پسته‌ای که در منطقه سالاریه و سیاه کوه به نام باغ آقای ل احداث شده تاثیر بسیار زیادی بر روی کشاورزی شهرستان ورامین داشته است.»

این خبرگزاری دولتی به نقل از یکی از زارعان ورامین نوشته از آب ۷۲ حلقه چاه حفر شده در این منطقه برای آبیاری بیش از پنج هزار هکتار باغ پسته استفاده می‌شود.

یکی دیگر از کشاورزان گفته است: «یک فرد عادی به هیچ عنوان نمی‌تواند مجوز حفر چاه بخصوص در این منطقه کم آب اخذ کند ولی به راحتی صاحبان این باغ‌های وسیع، تعداد بسیار زیادی چاه آب حفر کرده‌اند.»

از صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه و محمدجواد لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به عنوان مالکان این باغ‌های پسته نام برده می‌شود.

سال گذشته اسنادی از این زمین‌ها و باغ‌ها که نشان می‌داد محمدجواد لاریجانی مالک آنهاست منتشر و با جنجال‌هایی نیز همراه شد٬ به طوری که قوه قضائیه اعلام کرد به پرونده این زمین‌ها رسیدگی می‌کند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حفرچاه برای باغ پسته آقای ˈلˈکشاورزی ورامین را خشکانده است
ورامین- تهران بزرگ – حفر 72 حلقه چاه برای چند باغ پسته ی مشخص، بسیاری از زمین های کشاورزی ورامین راخشک کرده است کشاورزان جنوب شهرستان ورامین اظهار میدارندکه باغ های معروف به باغهای پسته آقای ˈلˈدرجنوب این شهرستان کشاورزی آنان را به نابودی کشانده و زمین های زراعی را خشک کرده است.
[حفرچاه برای باغ پسته آقای ˈلˈکشاورزی ورامین را خشکانده است]

شهرستان ورامین با 85 هزار هکتار اراضی کشاورزی یک قطب کشاورزی استان تهران و از مناطق کشاورزی مطرح در کشور است اما به دلیل کمبود آب تنها نیمی از اراضی منطقه زیر کشت می رود در این وضع سودجویانی هم هستند که این نیم کاسه حق آبه کشاورزان بومی را به شکم چاه های عمیق شخصی خود می مکند.

کمبود آب به خصوص درسال های کم بارش اخیرباعث شده که بسیاری از اراضی کشاورزی شهرستان های ورامین و پیشوا بدون کشت باقی بماند و این امر زمینه لم یزرع شدن این زمین های حاصلخیز را فراهم کرده است.

باوجود حفر چندین حلقه چاه برای هدایت زهکش جنوب قرچک از زیر زمین به سطح و هدایت آن به سمت قسمت های جنوبی شهرستان ، هنوز نیز مشکل کم آبی به چشم می خورد.

اختصاص حجم زیادی از پساب تصفیه شده تصفیه خانه جنوب تهران هم نتوانسته این شرایط را فراهم کند که بتوان از تمامی قابلیت های کشاورزی و اراضی موجود در شهرستان ورامین جهت کشت گیاهان مختلف استفاده نمود.

با وجود خدمات شایان دولت های نهم و دهم در احیاء بخش کشاورزی و اختصاص بیش از 63 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ی این بخش و اجرای طرح های آبیاری نوین ،همچنان به دلیل کمبود آب مورد نیاز، تنها نیمی از این اراضی قابل کشت می باشند .


** باغ های پسته زمین های کشاورزی را خشک کرده است

کشاورزان جنوب شهرستان ورامین اظهار میدارند که باغ های پسته ای در جنوب این شهرستان هست که کشاورزی آنان را به سمت نابودی کشانده و زمین های زراعی شان را خشک کرده است.

درخواست های مکرر شهروندان این شهرستان از خبرگزاری ایرنا برای بازدید از منطقه و بررسی مسبب اصلی این شرایط ما را برآن داشت تا بر اساس رسالت حرفه ای خویش به چرایی این مهم بپردازیم. در ادامه واگویه های چند تن از شهروندان ساکن این منطقه را می آوریم.

عده ای از این زارعان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند که باغ های پسته ای که در منطقه سالاریه و سیاه کوه به نام باغ آقایˈلˈ احداث شده تاثیر بسیار زیادی بر روی کشاورزی شهرستان ورامین داشته و مشکلات عدیده ای برای کشاورزان این منطقه به وجود آورده است.

محمد النچری یکی از این زارعان است که گفت: برای آبیاری این باغات پسته بیش از 72 حلقه چاه حفر کرده اند که این چاه ها تمامی آب های زیرزمینی را جذب کرده و باعث افت شدید سطح آب چاه های بالا دست شده است.

کشاورز ورامینی گفت: این چاه ها همگی در یک مسیر قرار دارند و تمامی آبهای زیرزمینی این منطقه را برای آبیاری بیش ازپنج هزار هکتار باغ پسته ای که در اراضی ملی احداث نموده اند استحصال می کنند.

یکی دیگر از کشاورزان این منطقه اظهار داشت : بسیاری از کشاورزان منطقه جنوب شهرستان ورامین از مشکل کم آبی رنج می برند و برای به دست آوردن اندکی آب با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

این کشاورز که اصرار کرد از او نام برده نشود توضیح داد: یک فرد عادی به هیچ عنوان نمی تواند مجوز حفر چاه بخصوص در این منطقه کم آب اخذ کند ولی به راحتی صاحبان این باغ های وسیع ، تعداد بسیار زیادی چاه آب حفر کرده و آب هایی که به کشاورزان ورامینی تعلق دارد را استحصال می کنند.

وی افزود : در حال حاضر بسیاری از اراضی شهرستان ورامین به دلیل کمبود آب بدون کشت باقی مانده است و اگر قرار باشد اندک آبی که کشاورزان به واسطه چاه های آب مجوزدار خود استحصال می کنند نیز از بین رود مابقی این اراضی به بیابان تبدیل می شود.

محسن عالیدایی یکی دیگر از این کشاورزان نیز گفت: مکاتبات متعددی با مسوولان شهرستان ورامین و مسوولان استانی انجام داده ایم و از روند تخریب اراضی کشاورزی که به واسطه کمبود آب زراعی گریبانگیر کشاورزان منطقه شده است شکایت کرده ایم ولی به نتیجه ای نرسیدیم.

وی گفت: اگر قرار باشد افرادی غریبه به منطقه ورامین بیایند ، در اراضی ملی باغ پسته احداث کنند ، چاه آب حفر کنند و آب کشاورزان ورامینی را برای منافع شخصی خود استفاده نمایند باید فاتحه کشاورزی در دشت ورامین را خواند.

شهرستان ورامین دارای 85 هزار هکتار اراضی قابل کشت است که به دلیل کمبود آب زراعی تنها 30 هزار هکتار از این اراضی زیر کشت محصولات زراعی رفته است .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اختصاصی بامدادخبر؛ انتشار اسناد محرمانه زمین‌خواری برادران لاریجانی

محرمانه، شخصا مفتوح فرمایید و خیلی محرمانه بالای نامه‌هایی ذکر می‌شود، که تا حدی بحث امنیتی دارند. اما گاهی این نامه‌ها بحث شخصی و مرتبط با افراد عالی رتبه را در خود گنجانده‌اند و عموما بحث رانت را به میان می‌کشند.

این‌ها عناوین نامه‌هایی بود که به تازگی به دست “بامدادخبر” رسیده است. نامه‌هایی مرتبط با خانواده لاریجانی به ویژه تصرفات محمدجواد لاریجانی و حجت‌الاسلام صادق لاریجانی در اراضی طبیعی حومه ورامین.

به تازگی پوشه‌ای محتوی ۱۲ برگه از اسناد محرمانه دولتی به امضای اشخاص مختلفی مانند محمدجواد لاریجانی، وحید، دستیار ویژه بیت رهبری، محمدرضا اصغری، مدیرکل حراست وزارت جهادکشاورزی، مهندس اسکندری، وزیر جهادکشوری دولت نهم و… به دست بامدادخبر رسیده و بامدادخبر بنا بر رسالت خبری خود اقدام به انتشار این پرونده کرده است.

این نامه‌ها از این جهت حائز اهمیت‌اند که پیش از این چندین بار بحث‌هایی در رابطه با تصرف اراضی ملی توسط خانواده لاریجانی مطرح شده بود. اما این اولین بار است که نامه‌هایی در این حد محرمانه در اختیار خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد.

از مهم‌ترین عناوینی که در این نامه‌های ذکر شده است می‌توان به تصرف بیش از ۳۴۲ هکتار اراضی ملی در حاشیه ورامین، حفر چندین حلقه چاه غیر مجاز در این منطقه، نگه داری بیش از ۹۰۰ راس گوسفند و ۲۰۰ نفر ش‌تر به صورت غیرقانونی در دامداری‌های احداث شده در اراضی تصرفی توسط محمدجواد لاریجانی اشاره کرد.(اسناد شماره ۵،۶ و ۷)

از سوی دیگر محمدجواد لاریجانی در نامه‌های متعددی به مسئولین وقت از جمله وزیر جهادکشاورزی سعی در آزاد سازی و ثبت سند این اراضی دارد. این در حالی است که براساس اسناد منتشر شده محمدجواد لاریجانی چندین بار مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است اما در تمامی پرونده‌ها و با وجود ادله لازم، عدم پیگرد صادر یا پرونده مفتوح‌‌ رها شده است.(اسناد شماره ۱ و ۳)

در برگه‌ی دیگری نیز به تصرف اراضی حومه ورامین توسط ایت الله صادق لاریجانی اشاره شده است، که در آن زمان عضو شورای نگهبان بوده و هم اکنون ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد.(اسناد شماره ۱۰ و ۱۱)

این اقدامات در نامه‌ای به تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۸۷ به رئیس وقت قوه قضاییه آیت الله شاهرودی نیز اطلاع داده شده است، اما تا کنون پرونده‌ها مفتوح بوده و هیچ عکس العملی از سوی مراجع قضایی صورت نگرفته است.(سند شماره ۲)

در همین حال خبرگزاری فارس در گزارشی نسبت به راه افتادن «توپخانه» افشاگری محمود احمدی‌نژاد علیه بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد.

این خبرگزاری روز چهارشنبه (۲۴ خرداد) نوشته گزارش‌هایی در اختیار دارد که نشان می‌دهد احمدی‌نژاد در آینده‌ای نزدیک قصد افشاگری علیه بسیاری از منتقدان خود را دارد.

آن‌طور که خبرگزاری فارس نوشته است٬ رئیس دولت دهم و نزدیکانش به خاطر طرح نام اسفندیار رحیم‌مشایی و محمدرضا رحیمی در دو پرونده فساد مالی تحت فشار قرار گرفته‌اند.

از رحیمی و رحیم‌مشایی با عنوان دو متهم در پرونده فساد مالی بیمه ایران و اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بانک صادرات نام برده می‌شود که این مسئله با خشم احمدی‌نژاد مواجه شده است.

رئیس دولت دهم در واکنش به موضوع به طور تلویحی مقام‌های قوه قضائیه را مورد خطاب قرار داده و گفته است اگر جرات دارند به اتهام «اصل‌کاری‌ها» رسیدگی کنند.

بامدادخبر این حق را برای تمامی افرادی که نام‌شان در این اسناد ذکر شده است محفوظ می‌دارد که در خلال مصاحبه، یادداشت و یا ارائه سند مطالب خود را عنوان کنند.

 

بیان دیدگاه