مخالفت با تبدیل قرار بازداشت میلاد فدایی پس از چهارماه بازداشت موقت

کمیته گزارشگران حقوق بشر- پس از گذشت بیش از چهار ماه از بازداشت میلاد فدایی، با تبدیل قرار این فعال دانشجویی موافقت نشد.دادگاه اين فعال دانشجویی پس از چهار ماه بازداشت موقت هنوز تشکیل نشده و دادستان با تبدیل قرار بازداشت وی به وثيقه یا کفالت موافقت نکرده است. ادامهٔ مطلب »

بازگشت قریب‌الوقوع فیض‌الله عرب‌سرخی به زندان

لازم به ذکر است خانواده و نزدیکان عرب‌سرخی هم‌اکنون در وضعیت روحی نامناسبی هستند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در اسفندماه سال گذشته به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» و «تبليغ عليه نظام» از سوی دادگاه بدوی به شش سال حبس تعزيری محكوم شد. دادگاه تجدیدنظر هنوز حکم نهایی وی را اعلام نکرده است.پیش از این، دادگاه برای صدور مرخصی موقت عرب سرخی از زندان، مبلغ یک میلیارد تومان قرار وثیقه تعیین کرد که وکیل او از قاضی پرونده خواست که میزان وثیقه را به خاطر «عدم استطاعت مالی» موکلش، تعدیل کند. ادامهٔ مطلب »

رادیو راه کارگر:موج جدید اخراج کارگران در ایران

وبلاگ رادیو راه کارگر:درد این بی‌ حقی‌، درد این گرسنگی، درد این بی‌ امنیتی، تنها درد بلیت فروشان شرکت واحد، فلز کاران اهواز، شرکت صنایع اراک، کارگران سبلان اردبیل، کارگران ریسندگی خاور رشت، و کارگران شرکت قند اصفهان نیست. این درد, درد اکثریت عظیم مردم ایران است. درد جوانی‌ است که با داشتن لیسانس باید در به در دنبال کار بگردد، درد بازنشسته ای است که نمی‌داند ایا نانی در سفره خواهد داشت، درد پدر و مادری است که گرسنگی فرزندشان خواب را از چشم شان ربوده و قلب شان را به درد آورده است. این درد، درد ایران است. این درد مشترک، رزم مشترک می‌‌طلبد. رزم مشترکی برای پرداخت بی‌ قید و شرط حقوق‌های پرداخت نشده. رزم مشترکی برای حداقل دستمزد منطبق با تورّم. رزم مشترکی برای حق تشکّل. رزم مشترکی برای حق انسان بودن، انسان تلقی‌ شدن و یک زندگی‌ انسانی. روز اول ماه مه‌ را به سر آغازی برای این رزم مشترک تبدیل کنیم.…….ادامه نوشته »

دستگیری یک ایرانی درسوئد به جرم کلاهبرداری میلیونی مالیاتی و زیرپا گذاشتن قطعنامه سازمان ملل درمورد تحریم ایران

سایت خبری راه کارگر:اما این تمام ماجرا نیست؛ از آن جاییکه مبلغ مورد نظر ازایران به حساب فرد مذکوردر سوئد واریزشده، وسپس ازسوئد به برخی دیگرازبانک های اروپایی جهت خرید کالاهای صنعتی برای ارسال به ایران ، واریزگردیده، اکنون پای اداره سازمان جاسوسی وامنیت سوئد – sepo- نیز به میان آمده است. سازمان جاسوسی و امنیت سوئد این فرد را به ظن زیر پا نهادن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل دایربرممنوعیت فروش ابزار وآلاتی  به ایران که ممکن است کاربرد دوگانه صنعتی وتکنولوژی اتمی داشته باشد، مورد بازجویی قرار داده است. ادامهٔ مطلب »

مقام مسوول بهزیستی از فحشا در سبزوار : درآمد هر روسپی روزانه 100 هزار تومان

نکته ای که باید در پایان عرض کنم اینکه همه مسائلی که از مشکلات اجتماعی در سبزوار بیان شد بر اساس آن چیزی است که ما در مرکز اورژانس اجتماعی می بینیم و گزارش می شود. شاید در برخی موارد آسیب های بزرگ، آن چیزی نباشد که ما از آمارها به آن رسیده ایم زیرا آمار بسیاری از این موارد همچون کودک آزاری، خودکشی و ضرب و شتم زوجین در حوزه نیروی انتظامی و دادگاهها و دادستانی است که متاسفانه به دلیل عدم همکاری مسئولان این نهادها، تا امروز به این آمارها دسترسی نداریم. ادامهٔ مطلب »

اعتراض خبرنگاران در نشست پلیس امنیت

ایلنا  : در حالي كه قرار بود در نشست خبري معاون عمليات پليس امنيت تهران بزرگ خبر كشف سلاح و رسيورهاي ماهواره اعلام شود، به دليل رفتار ماموران پليس امنيت، خبرنگاران نشست را ترك كردند.نشست خبري سرهنگ قاسم‌لويي، معاون عمليات پليس امنيت پايتخت، قرار بود ساعت 10:30 امروز شنبه، برگزار شود كه پس از 40 دقيقه تاخير، سرهنگ قاسم‌لويي براي مصاحبه با يكي از رسانه‌هاي تصويري به اتاقي ديگر رفت. خبرنگاران در اعتراض به اين موضوع اقدام را ترك كردند.هنگام ترك محل، دو مامور پليس امنيت رفتار ناشايستي با خبرنگاران داشتند كه سرهنگ قاسم‌لويي در توضيح رفتار ماموران، گفت: نبايد اشتباه يك نفر را به پاي كل سازمان بگذاريد.

خبر تکمیلی تر از انفجار در زندان ایلام

senaps.blogspot.com:انفجار در داخل زندان اتفاق افتاده و مواد منفجره به کار برده شده در این عملیات tnt بوده است!این در حالیه که فارس و سایر خبرگذاری ها از انفجار در روبری(اشاره به بیرون زندان و فظایی دورتر از خود زندان) خبر داده اند حال که مشخص شده است انفجار از داخل زندان صورت گرفته،احتمال همدستی این اشخاص با دولت نیز ممکن است وجود داشته باشد!مگر می شود که کسی بتواند یک بمب را از ماموران امنیتی عبور دهد بدون اینکه کسی بفهمد و سپس بمب را در بیاورد انهم مقابل ان همه ادمی که انجا بوده اند و ان را منفجر کند؟!مگر می تواند در زمان ملاقات ین بمب را منفجر کرد؟خوب در این حالت هر دو کشته می شدند!این به هیچ وجه یه حمله ی انتحاری نبوده و کاملا نیز مشخص است…

ایلام در دست یگان ویژه افتاد!فرار زندانیان از زندان و جست و جو برای یافتنشان(خبر تکمیلی)

بسیجی ها همه صورت هاشونو بستن و اسلحه بدست خیابونا رو بستن و بعد از 4 ساعت از زمان انفجار و فرار زندانیان،الان دارن شهر رو می گردن که فراری ها رو پیدا کنن!!!ایران به عنوان امن ترین کشور،در حال حاظر طی یه حرکت خیلی عادی با یه بمب ساده ی دست ساز دیوار زندانش فرو ریخت،چند نفر کشته شدن که اعلام میشه کسی کشته نداده!تعداد بسیار زیادی هم زخمی شدن……دو زندانی محکوم به اعدام به جرم قتل،الان باید توی کردستان عراق دنبالشون بود در حالی دارن داخل ایلام رو میگردن! ادامهٔ مطلب »

پنج قاچاقچی حرفه‌ای در مشهد اعدام شدند

دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اعلام کرد: حکم اعدام پنج نفر از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر در مشهد اجرا شد.این پنج نفر در ارتباط با قاچاق ده‌ها کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین دستگیر شده بودند. ادامهٔ مطلب »

واردات بی رويه، توليد بخش كشاورزی را نابود کرده است

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس با انتقاد شديد از واردات بيرويه در حوزه كشاورزي گفت: هيچكس نميتواند اشتغال و توليد در بخش كشاورزي را منكر شود اما متاسفانه در اثر واردات بيرويه محصولات كشاورزي، اين حوزه اشتغال زا رو به تعطيلي گذاشته است.

ادامهٔ مطلب »

اولين بانوي راننده اتوبوس از كار اخراج شد

خانم شيري اولين بانوي راننده در بخش خصوصي شركت واحد كه به دعوت آقاي حسين بيژني مديرعامل شركت واحد در سال 1386 به استخدام اين شركت در آمده بود از كار اخراج شد.

ادامهٔ مطلب »

وضعيت كارگران بازنشسته كارخانه قند دزفول

كارگران باز نشسته كارخانه قند دزفول كه از دو و نيم سال قبل تعطيل شده است, همچنان حقوق خودشان را دريافت نكرده اند. يكي كارگران بازنشسته در اين زمينه مي گويد:

ادامهٔ مطلب »

شهناز غلامى، روزنامه نگار آذربايجانى ، غيابا به 8سال حبس محكوم شد

آمریکا: ایران مقاصد ‹پلید› هسته ای دارد

وزارت خارجه آمریکا می گوید رونمایی ایران از نمونه نسل سوم سانتریفیوژها برای غنی سازی اورانیم حاکی از «مقاصد پلید» اتمی تهران است.

ادامهٔ مطلب »

نوشته شده در خبر. Leave a Comment »

تجمع فرهنگیان مقابل آموزش و پرورش دنا

تعدادی از فرهنگیان شهرستان دنا در استان چهارمحال و بختیاری با تجمع مقابل آموزش و پرورش این شهرستان خواستار دریافت مطالبات خود شدند.

ادامهٔ مطلب »

نوشته شده در اقتصادی, خبر. Leave a Comment »

۱۲ هزار تومان، میانگین مصرف لوازم آرایش در ایران

ایران از نظر استفاده از لوازم آرایشی در خاورمیانه مقام دوم و در سطح جهان مقام هفتم را داراست.

ادامهٔ مطلب »

نوشته شده در خبر, زنان. Leave a Comment »

اوباما: حملات لفظی احمدی‌نژاد را جدی نمی گیرم

بی بی سی : باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا حملات لفظی اخیر احمدی نژاد علیه خود را «توهین آمیز» خواند، اما از پاسخ دادن به آن خودداری کرد.

آقای اوباما که روز جمعه ۲۰ فروردین (۹ آوریل) با برنامه «صبح به خیر آمریکا» از شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز گفت و گو می کرد، با این سئوال مواجه شد که در مقابل حملات شخصی محمود احمدی نژاد چه پاسخی دارد؟
ادامهٔ مطلب »

قرقیزستان، شورش علیه فقر و فساد!

وبلاگ رادیو راه کارگر:“قربان بیک باقی اف” از پی اعتراضات توده ای گسترده در سال 2005 علیه رئیس جمهوری قبلی “عسکر آقایف “قدرت را در این جمهوری آسیای میانه در دست گرفت. محرک جنبش های توده ای سال 2005 اعتراض علیه فساد گسترده مقامات دولتی در همه سطوح، سوء استفاده از قدرت دولتی، خصلت قبیله ای و فامیلی قدرت حاکم، کاربرد همه گیر روش های استبدادی در برخورد با مخالفین و بالاخره سقوط وضعیت اقتصادی بخش مهمی از مردم قرقیزستان بود.…..ادامه‌ی این ورودی را بخوانید »

مرگ زندانیان سیاسی بلوچ در بازداشتگاه اطلاعات زاهدان

مرگ زندانیان سیاسی بلوچ در بازداشتگاه اطلاعات زاهدان
مَی مَکران: درحالی که رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی تمامی انرژی خود را برای مدرنیزه کردن زندان های استان بلوچستان بکار گرفته است، فشار بر زندانیان سیاسی این استان به شدت افزایش یافته است. شکنجه های مداوم و وضعیت غیر قابل کنترل در زندان های استان و عدم اطلاع رسانی روشن، در یک ماه گذشته به قیمت جان دو زندانی سیاسی تمام شده است. شیرمحمد شبه بخش و شاپور شه بخش دو زندانی ای هستند که در زندان اطلاعات زاهدان جان خود را از دست دادند. از این رو ضرورت افشای این جنایت رژیم و دفاع قاطع از جان زندانیان سیاسی بلوچ و دیگر زندانیان سیاسی در شرایط کنونی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.…..ادامه‌ی این ورودی را بخوانید »

در بند ۲ الف سپاه بر فعالین حقوق بشر چه می‌گذرد؟/ مجتبی سمیع‌نژاد

یکی از شگردهای مرکز جرایم سازمان یافته که نشات گرفته از تفکر سرکوب‌گر سپاه پاسداران است، تهدید و فشار شدید بر روی خانواده‌های زندانیان و امنیتی کردن شدید این پرونده ‌ها است، به طوری‌که هم امکان اطلاع‌رسانی از بازداشت شده‌ها را کم می‌کند و هم نقل هر خبری را دچار احتیاط و دوراندیشی‌های خاص می‌کند. این شیوه در تمامی پرونده‌های این گروه به روشنی آشکار است به طوری که حتا برخی بازداشت شده‌گان یک ماه گذشته هنوز حتا خبر بازداشت‌شان بروز نکرده و یا بعد از خبر بازداشت هیچ‌گونه اطلاعی از وضعیت آنان در دست نیست. ادامهٔ مطلب »

کاوه کرمانشاهی، تحت فشار و شکنجه برای اعتراف به اتهام جاسوسی

کمیته گزارشگران حقوق بشر – کاوه کرمانشاهی، فعال حقوق بشر، که از تاریخ ۱۴ بهمن ماه سال گذشته در بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه به سر می‌برد، تحت «فشار و شکنجه روحی و روانی» برای اعتراف به اتهام «جاسوسی» قرار دارد. ادامهٔ مطلب »

باراک اوباما حملات لفظی اخیر احمدی نژاد علیه خود را «توهین آمیز» خواند

اکنون آقای اوباما در واکنش به این سخنان گفته است: «این حرف ها را جدی نمی گیرم، آنچه جدی می گیرم این حقیقت است که اگر ما در اعمال فشار بین المللی ثابت قدم و پیگیر باشیم، حکومت ایران، که حکومت بی خردی نیست و اوضاع جهان را به دقت زیر نظر دارد، به مرور زمان تحلیل های متفاوتی از این موضوع پیدا خواهند کرد که آیا دنبال کردن برنامه ساخت سلاح اتمی برایش مفید است یا خیر».او با اشاره به دیدار اخیرش با رئیس جمهوری روسیه و ابراز موافقت دیمیتری مدودف با اعمال تحریم های سختگیرانه تر علیه ایران، گفت که چنین چیزی یک سال پیش قابل تصور نبود. ادامهٔ مطلب »

اعلام «رونمايی از نسل سوم سانتريفوژها» توسط احمدی نژاد و واکنش دولت های غربی

فيليپ کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمريکا روز جمعه گفت: «اگر ايران می خواهد جامعه جهانی گفته هايش را باور کند که در برنامه های اتمی خود اهداف صلح آميز دارد ديگر نيازی به نسل سوم و يا سانتريفيوژ سريعتر ندارد.» کراولی گفت بر اساس اظهارات مقام های ايرانی در هنگام رونمايی از سانتريفيوژ جديد «بايد نتيجه بگيريم که ايران در برنامه های اتمی خود مقاصد پليدی دارد.» ادامهٔ مطلب »