موسوی با فعالان ملی-مذهبی دیدار کرد

موسوی با فعالان ملی مذهبی دیدار کرد ادامهٔ مطلب »

نامه‌ای به یک زندانی؛ نامه مادر حسام ترمسی به پسر زندانیش

حسام جان پسرک عزیز و دلبندم

این نامه را از پشت دیوارهای سرد و بی روح زندان برایت می نویسم و حتی نمی دانم می توانم آنرا برایت بخوانم یا نه؟ ادامهٔ مطلب »

سه حکم اعدام برای متهمان کهریزک؛ شعبده بازی را ببینید! نوشته‌ی شادی صدر

شعبده را می بینید؟! بالاخره بعد از چندین ماه شکایت و پیگیری خانواده های قربانیان کهریزک و نیز، خود قربانیان، سه نفر، برای همه آن فجایع به قصاص محکوم می شوند: دو افسر نیروی انتظامی و یک زندانی عادی (که تحت عنوان اراذل و اوباش توصیف شده است ادامهٔ مطلب »

دختر كوچولوی بابا دیگر نمی خندد

“جهان زن” دیگر نمی دانم چه باید بنویسم؟ اگر ماجرای شکنجه ها و کشتارهای سال 60 نیود، اگر قتل عام زندانیان سال 67 نبود، اگرقتل های زنجیره ای نبود، و اگر ترورهای وسیع فعالین سیاسی و مدنی در خارج از کشور نبود، که همه و همه مستند هستند و بسیاری از مدارک را ، خودی های رژیم هم منتشر کرده اند، آدم نمی توانست این حد از شقاوت، پستی، رذالت، بیشرمی و وحشی گری حیوانی را تصور کند. قصاوتی که گل های زیبای مردم را پرپر می کنند. به گونه ای پر پر می کنند تا این پدر داغدار و غمزده به فرزندش، به گل اش، به دخترش نگاه کند و بگوید: نارک آرای تن شاخه گلی،که به جانش کشتم، و به جان دادمش آب، ای دریغا به برم می شکند!اما این پایان ماجرا نیست. این سیاهی شب بی پایان نیست. این حکومت ، این استبداد دینی جهنمی، تمامی این رهبران سنگدل، تمامی این مزدوران متجاوز حساب پس خواهند داد. هیچ شک نباید داشت ، روز خوب تر فرداست و با ماست. ادامه نوشته »



صدور احکام امید یاوری، آرش و ابولفضل قاسمی؛ از بازداشت شده‌های روز عاشورا

کمیته گزارشگران حقوق بشر – حکم سه نفر از بازداشت شده‌گان روز عاشورا صادر شده است.بنا به گزارش یک منبع آگاه، بر طبق این احکام آرش قاسمی در دادگاه تجدید نظر به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است, ابولفضل قاسمی نیز از سوی شعبه ی ۲۸ دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.امید یاوری که به همراه آرش قاسمی و ابولفضل قاسمی از بازداشتی های روز عاشورا هستند از سوی مقیسه، قاضی شعبه ی ۲۸ دادگاه انقلاب، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است. ادامهٔ مطلب »

دست کم ۳۸ هزار نقض حقوق بشر در فروردین ۸۹

مردمک :مجموعه فعلان حقوق بشر در ایران (هرانا) در آخرین گزارش خود به موارد نقض حقوق بشر در ایران، در فروردین ماه ۱۳۸۹ پرداخته است.
ادامهٔ مطلب »

نوشته شده در خبر. Leave a Comment »

وزیر اطلاعات: عاملان ترور نماینده کردستان دستگیر شدند

مردمک :حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات از دستگیری اعضای یک «گروه تروریستی» در کردستان خبر داد که به گفته او در ترور آقای شیخ‌الاسلام در کردستان دست داشتند.
ادامهٔ مطلب »

نوشته شده در خبر. Leave a Comment »

حکم فساداخلاقی سردار زارعی صادر شد

جهان نيوز : حکم يكي از فرماندهان سابق نیروی انتظامی ( سردار زارعی) که به اتهام فساد اخلاقی و مالی دستگیر شده بود و در زمان خود جنجال خبری گسترده ای هم به پا کرد، نهایتا صادر و پرونده آن به سرانجام رسید.
ادامهٔ مطلب »

نوشته شده در خبر. Leave a Comment »

تغییر الگوی مصرف 80 درصد معتادان هروئین به سمت کراک

یک آسیب شناس اجتماعی با اعلام هشدار نسبت افزایش مصرف کنندگان مواد مخدر شیشه و کراک در جامعه گفت: تحقیقات انجام شده نشان می دهد 80 درصد معتادان به هروئین تغییر الگوی مصرف داده و به کراک اعتیاد پیدا کرده اند.
ادامهٔ مطلب »

گزارش تصویری/ آبرسانی به مناطق محروم استان قم

گزارش تصویری / بافت فرسوده کلانشهر تهران -2

گزارش تصویری/ بافت فرسوده کلانشهر تهران -1

شروط جدید برای راه اندازی کافی نت در مشهد!!

پارسینه : به گزارش پارسینه، اخیرا شرایط گرفتن مجوز برای دایر نمودن سالن اینترنت حضوری (کافی نت) در مشهد افزایش یافته است که برخی از این شروط قابل توجه و حتی عجیب است و موجب اعتراض برخی کافی نت داران مشهدی نیز شده است.
ادامهٔ مطلب »

نوشته شده در خبر. Leave a Comment »

مریم مجتهدزاده: مرکز طي لايحه‌اي از دولت درخواست کرد ساعت کار زنان به 36 ساعت تقليل يابد

مجتهد زاده در بخش ديگر سخنانش در پاسخ به خبرنگاري مبني بر اين که آيا کاهش ساعت کاري زنان در راستاي خانه‌نشين کردن آنان است، تشريح کرد: کاهش ساعت کار زنان به منظور رفاه بيشتر آنان با توجه به نقش آنان در خانواده‌ که توام يا نقش اجتماعي آنان است، مطرح شده است.
ادامهٔ مطلب »

نوشته شده در زنان. Leave a Comment »

حذف پاداش آموزش‌ و پرورش برخي از استان‌هاي محروم

در بخشنامه اخیر برخی از مناطق محروم از فهرست پرداخت پاداش مناطق محروم که سالیان متمادی پرداخت می‌شده ،حذف شده‌اند و استدلال آموزش و پرورش بر این است که نقاطی که شهرداری در آنجا مستقر است محروم نیستند.
ادامهٔ مطلب »

نوشته شده در اجتماعی, خبر. Leave a Comment »

دادگاه‌هاي خانواده تنها در صورت حضور قاضي مشاور زن رسميت مي‌يابند

ایسنا: عضو هيات رييسه کميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورت تصويب نهايي لايحه حمايت خانواده در صحن علني و تاييد شوراي نگهبان، دادگاه‌هاي خانواده تنها در صورت حضور قاضي مشاور زن رسميت مي‌يابند، مشاوراني که نظر مشورتي و مشاوره‌اي آنها در راي نهايي مي‌آيد.
ادامهٔ مطلب »

نوشته شده در زنان. Leave a Comment »

سایت مدرسه فمینیستی فیلتر شد

مدرسه فمینیستی: سایت مدرسه فمینیستی روز 2 اردیبهشت ماه 1389 باز هم فیلتر شد.

سایت مدرسه فمینیستی برای بار چهادرهم است که فیلتر می شود. بار قبل در اسفندماه سال گذشته مقارن با روز جهانی زن فیلتر شده بود که مجددا پس از یک ماه و نیم آدرس جدید آن دوباره فیلتر گردید.

نوشته شده در زنان. Leave a Comment »

آغاز روزه های سیاسی زندانیان در بند 350 اوین همزمان با دور جدید فشار و تهدید

ادوارنیوز: درپی انتشار نامه تکان دهنده زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین در خصوص تشریح شکنجه ها و رفتارهای غیرقانونی بازجویان با آنها خطاب به مراجع تقلید، فشارها بر این زندانیان به شدت افزایش یافته و شرایط اسارت آنها دشوارتر از پیش گردیده است.
ادامهٔ مطلب »

كيوان گودرزي دانشجوی شهید به خاك سپرده شد

مَی مَکُران: كيوان گودرزي دانشجوی شهید به خاك سپرده شدساعت 9 امروز( 5 شنبه دوم اردیبشهت )در ميان اشك و اندوه ماتم 10000 گيلانغربي جسد پاك شهيد كيوان گودرزي دانشجوی دانشگاه اایرانشهر که توسط وزارت اطلاعات کشته شده، در موطنش به خاك سپرده شد…. ادامه‌ی این ورودی را بخوانید »

ویدئو کلیپ:هدیه روز کارگر: «ای شادی ای آزادی»شاهکاری ا ز شجریان

تشريح چگونگی ممانعت از سفر خاتمی به ژاپن توسط تابش

محمدرضا تابش با بيان اينکه مردم محرم هستند و بايد افکارعمومی در جريان اين مسئله قرار بگيرد، به شرح آنچه كه از روز چهارشنبه هفته گذشته مبنی بر ممنوع‌الخروجی خاتمی رخ داده بود پرداخت و گفت: ابتدا علائمی از سوی برخی بخش‌های نظامی و امنيتی پيش از سفر خاتمی ارائه شد، مبنی بر اينكه ممكن است از سفر ايشان ممانعت به عمل آيد. سپس روز چهارشنبه يك مقام مسوول در يكی از نهادها طی تماسی با دفتر آقای خاتمی اعلام كرد كه از سفر ايشان به ژاپن ممانعت مي‌شود. ادامهٔ مطلب »

نصب دوربين هاى مداربسته دردانشگاه تبريز در هراس از تجمعات دانشجويان

خبرنگار آژانس ايران خبر , دانشگاه تبريز: حراست دانشگاه به شدت روى دانشجويان فشار وارد ميكند و سعى در كنترل آنها دارد به طورى كه در دانشگاه دوربين مداربسته نصب كرده اند واجازه ى تشكل وتجمع در دانشگاه وجود ندارد. به تازگى قرار است انجمن اسلامى دانشگاه انتخابات برگزار كند كه بيشتر افراد آن ازدانشجويان معترض به دولت كودتا هستند .

گفتگوی راديو ندا با تنی چند ازشهروندان درایران

رادیو ندا پیرامون سخنان احمدی نژاد در مورد اینکه دو بچه کافی هست را قبول ندارد و به بچه هایی که در سال 89 به دنیا می آیند یک میلیون تومان پرداخت خواهد کرد، با تني چند ازشهروندان درایران گفتگویی صورت داده است که در پی می آید.مادر دو بچه: نظر من منفی است. برای اینکه فرزند کمتر زندگی بهتر. صد میلیون تومان هم بدهد باز هم نظرم منفی است. من اگر بیست سال پیش عقل حالا را داشتم الان یک بچه داشتم نه دو تا.……ادامه نوشته »

رویدادهای سیاسی ایران در هفته ای که گذشت! ارژنگ بامشاد

</object

آبجو و نسخه نويسی خمينی

برنا:آبى كه براى خواصّ طبّى از جو مى‏گيرند و به آن «ماء الشّعير» مى‏گويند و ابداً مست کننده نيست، پاك و حلال است . خوردن آن اشکال ندارد. اما مشروب الكلى كه از جو گرفته مى‏شود و به آن «آبجو» مى‏گويند، از جهت نجاست مانند شراب است، و خوردن آن حرام است، حتى براى درمان و کاهش درد .مگر اين که کسى يقين داشته باشد که مرضش با آبجو قابل علاج است. يقين داشته باشد که درمان مرضش منحصر است به خوردن آبجو و اگر مرض را معالجه نکند مى ميرد يا نزديک به مرگ مى شود.با اين سه شر ط درمان مرض با آبجو اشکال ندارد. دراين صورت هم بايد به مقدار ضرورت اکتفاشود.(1)

پى نوشت:
1. خميني، تحرير الوسيله ،ج2 ،ص 162

جنایت در دانشگاه !

وبلاگ عبدالقادر بلوچ : جسد کیوان گودرزی،‌ دانشجوی دانشگاه ایرانشهر در کنار دکل مخابراتی دانشگاه پیدا شده است. مسئولین که حالا در همه جای مملکت وظیفه توجیه جنایات رهبر را به عهده گرفته‏اند ابتدا اعلام می‏کنند کارگری به علت برق گرفتگی فوت شده است. دانشجویان که حالا در همه جای مملکت وظیفه ایستادن در مقابل گرگ‏ها را به عهده گرفته‏اند با دیدن صورت متلاشی شده مقتول در می‏یابند که قاتل بی رحم‏تر از برق و مقتول مجرم‏تر از کارگر بوده. مسئولین که مثل مسئولین مملکت بی درنگ و احمقانه دروغ می‏گویند می‏خواهند شایعه خودکشی را قوت بخشند اما دیری است که همه می‏دانند وزارت اطلاعات و سربازان گمنام در داخل دانشگاه، دانشجویان را با پرتاب از بلندی تقدیم حضرت زهرا می‏کنند. نظام هار شده است و با هر نفری که می‏درد، مسئولیت ما که مانده‏ایم بیشتر می‏شود. باید نوشت. باید فریاد زد. باید گوش فلک را کر کرد. اینگونه که جوان می‏خورد این رژیم فقط پدران و مادران را دقمرگ نمی‏کند. تیشه به ریشه‏ ی کشوری می‏زند، نسلی را ریشه کن می‏کند.

شیوا نظرآهاری تفهیم اتهام شد: تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی

دادسرای مستقر در زندان اوین، پس از «اخذ آخرین دفاعیات» از شیوا نظرآهاری، اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمعهای ۱۳ آبان و ۱۶ آذر» را به وی تفهیم کرد.

ادامهٔ مطلب »

تجمع تعدادی از داوطلبان آزمون دستیاری مقابل وزارت بهداشت

سایت خبری راه کارگر : سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری که در 29 بهمن ماه 88 و با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شده بود بدلیل اعتراضات و شکایات گسترده داوطلبان لغو و آزمون مجددی در تاریخ 13 اسفند 88 انجام شد. در پی اعلام نتایج این آزمون نیز تعدادی از داوطلبان از صبح روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه در محل وزارت بهداشت تجمع کردند.
برخی از داوطلبان شرکت کننده در آزمون دستیاری به نتیجه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اعتراض دارند و برای رسیدگی به اعتراضات خود خواهان ملاقات با وزیر بهداشت هستند.
همه اخبار در این ارتباط
کامنت های خوانندگان این سایت

فراکسیون خط امام مجلس: حقوق بازداشت شدگان کمتر شناخته شده رعایت نمیشود

فراکسیون خط امام مجلس: حقوق بازداشت شدگان کمتر شناخته شده رعایت نمیشود/ابراز تاسف و نگرانی از برخوردهای غیرقانونی با احزاب و روزنامه های اصلاح طلب

ادامهٔ مطلب »

دانشجويان دانشگاه ايرانشهر در پى قتل يكى از همكلاسيهاى فعال خود دست به اعتصاب زده و كلاسهاى درس را تعطيل كردند

دانشجويان دانشگاه ايرانشهر در پى قتل همكلاسي فعال خود به نام كيوان گودرزي دست به اعتصاب زده و كلاسهاى درس را تعطيل كردند. جسد اين دانشجو در حاليكه از ناحيه صورت به شدت آسيب ديده و از بلندى پرتاب شده بود كنار يك دكل مخابراتى در دانشگاه پيدا شد.

ادامهٔ مطلب »