درنیمه دوم سال ۹۲کارگران کنف‌کار ۷ ماه حقوق سال ۹۱ را دریافت نکرده‌اند

Download (1)سایت راه کارگر- در ایران و درعرصه مباحثات کارگری ، کمترروزی است که مسئله حقوق های معوقه کارگران پوشش خبری به خود نگیرد. بحران اقتصادی گسترده و زمین گیر شدن اقتصاد کشور در نتیجه سوء مدیریت مسئولان حکومتی ؛ اجرای برنامه حذف یارانه ها و تحریم های ویرانگر قدرت های خارجی، که هنوز زمینه پایان یافتن آن ناروشن است .


درنیمه دوم سال ۹۲کارگران کنف‌کار ۷ ماه حقوق سال ۹۱ را دریافت نکرده‌اند

کمر کارگران را زیربار مدیریت سوء استفاده چی های مدیریت کارخانه های کشور هر روزه می فشارند. از این روست که هر روز اخبار تازه ای از بیکاری و عدم پرداخت حقوق کارگران منتشر می شود. در تازه ترین خبرها آمده است که ۸۰ کارگر صنایع چوبی پونل تهران بیکار شده اند .رئیس شورای اسلامی کارخانه کنف کار رشت اعلام کرد: ۳۵ درصد از معوقات سال ۸۵ و ۷ ماه حقوق سال گذشته کارگران کارخانه کنف کار پرداخت نشده است.
«عباس کارگر» در این باره به ایلنا گفت: از سال ۸۳ تا پایان سال ۹۱، ۱۸۷ کارگر این کارخانه به دلیل عدم دریافت حقوق با مشکلات بسیاری مواجه بوده‌اند. او افزود: همچنین ۱۲۴ کارگری که از سال ۸۵ تا سال ۹۲به مرور بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان خدمت خود را دریافت کنند.
این فعال کارگری رقم مطالبات بازنشستگان این کارخانه را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و اظهار داشت: میزان بدهی کارخانه به بازنشستگان بیشتر از رقم مذکور بود که سرمایه گذار جدید با پرداخت ۸۵۰ میلیون تومان به بازنشستگان بخشی از سنوات آنان را پرداخت کرد.
نماینده کارگران کارخانه کنف کار رشت در ادامه با بیان اینکه اکنون بخش بافندگی و گونی بافی کارخانه فعال است تصریح کرد: تعداد کارگران کارخانه ۶۵ نفر است که ۵۵ کارگر آن سال ۹۲ استخدام شده‌اند و ۱۰ نفر باقی مانده کارگران قدیمی کارخانه‌اند که در شرف بازنشسته شدن قرار دارند.
رئیس شورای کارخانه کنف کار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکایت ۱۴ نفر از بازنشستگان این کارخانه در دادسرای شهرستان سنگر گفت: این تعداد بازنشسته پی گیر دریافت مطالبات سنوات خدمتی خود بدنبال فروش اموال کارخانه هستند.
عباس کارگر در خاتمه از مسئولان خواست: با توجه به اینکه این واحد تولیدی احیا شده است از مسئولان استانی و کشوری می‌خواهیم با حمایت‌ قاطعانه خود مانع تعطیلی مجدد کارخانه و بیکاری کارگرانش شوند.

بیان دیدگاه