مهندسی انتخابات روز به روز ابعاد روشن تری بخود می گیرد

Downloadسایت خبری راه کارگر ـ در شرایطی که یخبندان انتخاباتی نگرانی شدیدی در میان مقامات حکومتی دامن زده است، احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در سخنانی در چهاردهم خرداد ماه در مشهد از مشارکت 70 درصدی در شرایط کنونی و مشارکت 90 درصدی در روزهای نزدیک به انتخابات خبر داد . پیش از این پاره ای از سایت های و وبلاگ های نزدیک به حاکمیت به نقل از اخبار محرمانه از نگرانی مسئولان حکومتی از کمبود شور انتخاباتی در میان مردم خبر داده بودند.


مهندسی انتخابات روز به روز ابعاد روشن تری بخود می گیرد

واکنش سرد مردم به مناظره های تلویزیونی که صدا و سیمای جمهوری اسلامی مجبور به حذف بخش اعظم گزارشات گزارشگران اعزامی اش در میان مردم شده بود، بر این نگرانی افزوده است. سخنان احمد خاتمی می تواند بیان قصد حاکمیت برای پر کردن صندوق های را در روز انتخابات داشته باشد تا بتواند شعار رهبر رژیم مبنی بر ایجاد حماسه ی سیاسی را رقم بزنند.

اخبار محرمانه- نگراني هايي در مورد فقدان شور و شوق لازم در انتخابات باعث بررسي علل در بعضي از ارگان هاي مربوطه شده است. بخش تحليلي اخبار محرمامه دلائل زير را براي فقدان شور انتخاباتي لازم برشمرده است: ١. عدم إحراز صلاحيت چهره هاي متفاوتي مثل هاشمي و مشايي.
٢. فقدان جذابيت و تفاوت جدي در سخنان و مواضع كانديدا هاي موجود.
٣. عدم حمايت هاشمي،إصلاح طلبان و احمدي نژاد از كانديدا هاي موجود تا اين لحظه.
٤. فقدان انگيزه دولت در إيجاد شور انتخاباتي.

پیش بینی احمد خاتمی از نرخ مشارکت مردم در انتخابات
احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران نرخ کنونی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را ۷۰ درصد اعلام و ادعا کرد این نرخ در روز‌های آینده به ۹۰ درصد هم خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای خاتمی این ادعا را شامگاه سه‌شنبه (۱۴ خرداد) در جمع گروهی از مردم مشهد عنوان کرده است.
وی گفته که «در نظرسنجی‌هایی که تا چند روز قبل انجام شده ۷۰ درصد از مردم اعلام کردند در انتخابات شرکت می‌کنند و این میزان طی روزهای آینده به ۸۰ تا ۹۰ درصد نیز افزایش می‌یابد.»
این برای نخستین بار است که یک روحانی نزدیک به علی خامنه‌ای از نرخ مشارکت ۹۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده سخن به میان می‌‌آورد.
علی خامنه‌ای در پیام نوروزی خود سال ۱۳۹۱ را به واسطه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال «حماسه سیاسی» نام‌گذاری کرده است.
اظهارات احمد خاتمی در شرایطی بیان شده که گزارش‌های متعددی از بی‌اعتنایی مردم به این دوره از رقابت‌های انتخاباتی حکایت دارد.
بر اساس برخی گزارش‌ها نرخ مشارکت در انتخابات آینده در بهترین شرایط حدود ۴۰ درصد ارزیابی شده که همین مسئله باعث بروز نگرانی‌هایی در میان مقام‌های جمهوری اسلامی شده است.
در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۵۵ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

بیان دیدگاه