واکنش خوشبیانه اوباما و نگرانی نتانیاهو از انتخاب حسن روحانی

imagesسایت خبری راه کارگر ـ «نه» بزرگ مردم ایران به سیاست های علی خامنه ای و بویژه در زمینه سیاست خارجی و هسته ای، پژواک گسترده ای در جهان داشت. نگرانی شدید مردم از ادامه سیاست های تاکنونی رهبر رژیم که از زبان سعید جلیلی در مناظره ها بیان شد، بسیار از مردم مردد را واداشت تا با شرکت در انتخابات مانع انتخاب چنین گزینۀ خطرناکی شوند. این نکته ظریف از دید ناظران بین المللی و سران دیگر کشور ها دور نمانده است و واکنش های مثبت آن ها را برانگیخته است.

ادامهٔ مطلب »

زمان انتقامجوئی و جوابگویی احمدی نژاد نزدیک است؟

imagesسایت خبری راه کارگر ـ با گذشت تنها ۴ روز از پایان انتخابات ریاست جمهوری، زمزمه رسانه های راستگرا برای برخورد با محمود احمدی نژاد و اطرافیان وی که به «حلقه انحرافی» شهرت دارند بالا گرفته است. محمود احمدی نژاد که در پی تقلب انتخاباتی 88 و با حمایت کامل رهبر رژیم بر سر کار ماند، تصور می کرد که همواره در حاشیۀ امن قرار دارد. اما اکنون روشن شده است که افشاگری او علیه خاندان لاریجانی و رو کردن فیلم فاضل لاریجانی بتدریج برایش گران تمام خواهد شد.

ادامهٔ مطلب »

محمدعلی سپانلو؛ وضعیت فرهنگ و هنر را به 8 سال قبل بازگردانید

Downloadسایت خبری راه کارگر ـ محمدعلی سپانلو؛ شاعر و مترجم برجسته‌ی کشورمان در مصاحبۀ خود با خبرنگار ایلنا با اشاره به ویرانه ای که دولت احمدی نژاد در زمینه فرهنگ ایجاد کرده است گفت: «از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم/ مرحمت فرموده ما را مس کنید». او در ادامه سخنانش گفت : « با یک بررسی ساده می‌توانید دریابید که طی این سال‌ها چه بر سر سینمای ایران آمده و چه تولیداتی در این حوزه متوقف مانده است.

ادامهٔ مطلب »

کارگران خواهان حذف شرکت های پیمان کاری «آدم فروش» شدند

Downloadسایت خبری راه کارگر ـ به دنبال پایان انتخابات ریاست جمهوری که یکی از اصلی ترین محورهای مبارزه انتخاباتی اش وضعیت معیشت مردم و وضعیت اقتصادی کارگران، در بستر تحریم های همه جانبه اقتصادی بود، تشکل های دولتی کارگری با ارسال نامه ای به رئیس جمهور جدید خواست های خود را مطرح کردند. در همین راستا نمایندگان کارگران عضو شورای اسلامی کار استان تهران به ارسال نامه ای به حسن روحانی اصلی ترین خواست های خود را بیان کردند.

ادامهٔ مطلب »

پزشک، ۳۰۰ برابر پرستار دریافتی دارد

Downloadسایت خبری راه کارگر ـ تفاوت آشکار دستمزدها میان پرستاران و پزشکان، خشم جامعۀ پرستان را برانگیخته است. این موضوع از سوی غضنفر میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در گفتگو با ایلنا بیان شده اشت. در شرایطی که پرستاران از تشکل های صنفی خود برخوردار نیستند، قدرت چانه زنی شان و توانشان برای بالابردن دستمزدهایشان ره به جائی نخواهد برد .

ادامهٔ مطلب »

کارگران کارخانه آزمایش ۹ ماه حقوق نگرفته‌اند

imagesسایت خبری راه کارگر ـ 100 نفر از کارگران کارخانه آزمایش که یکی از قدیمی ترین کارخانه های صنعت لوازم خانگی کشور است به مدت 9 ماه حقوق دریافت نکرده اند. این کارخانه پیش از این یک هزار و صد کارگر داشت که هم اکنون تنها 100 کار را در استخدام دارد. سیاست های نئولیبرالی دولت های جمهوری اسلامی و بویژه دولت احمدی نژاد در کنار تاثیرات تحریم های اقتصادی ویگرانگر امپریالیستی، صنایح کشور را به نابودی کشانده و کمر کارگران را شکسته است.

ادامهٔ مطلب »

نان، مسکن، آزادی، و حق مسلم زندگی‌ : بهروز نظری

Downloadکمتر کسی‌ را می‌توان یافت که از «نه» بزرگ مردم ایران به ولی‌ فقیه شگفت زده نباشد. همچنین کمتر کسی‌ را میتوان یافت که در خصلت اعتراضی رای مردم تردید داشته باشد. حتی اصولگرایان هم پذیرفته اند که پیام انتخابات اعتراض به وضع موجود بود. پیام اعتراض را اما نه فقط در تعداد آرایی که در مخالفت با سیاست‌های ولی‌ فقیه به صندوق ریخته شدند، بلکه در اقدام ۱۵ میلیون نفری که انتخابات را تحریم کردند می‌توان دید. کمتر از ۳۰ درصد از واجدین شرایط به نامزدهای اصولگرا رای دادند.

ادامهٔ مطلب »

در حاشیه انتصاب مهندسی شده روحانی: پاسخی به یک چپ رفرمیست شده رای دهنده و سبز بنفش شده

در حاشیه انتصاب مهندسی شده روحانی: پاسخی به یک چپ رفرمیست شده رای دهنده و سبز بنفش شده
برهان عظیمی
در پاسخ به یک چپ رفرمیست شده رای دهنده و یکی از رای دهندگان بنفش شده حامی روحانی که خطاب به کمونیستهای انقلابی که انتخابات را تحریم کرده بودند چنین گفته بود که: «مشکل شما همان مشکل استبداد فکری است که خود را برتر از دهها میلیون می دانید. …شما نمی توانید تصور کنید که آدمها مستقل از این و آن می توانند فکر کنند چون خودتان چنین هستید. اما ما خودمان تصمیم می گیریم چه کاری درست است. ما مثل شما ولی فقیه محور و شاه محور و… نیستیم. اراده داریم و فکر می کنیم و تصمیم می گیریم و عمل می کنیم…شما سقف افکارتان بیش از این بالا نمی رود که همه را نادان فرض کنید و معتقد به صغیر بودن عده ای و قیم بودن عده ای دیگر هستید یک دستگاه ارباب رعیتی.» ادامهٔ مطلب »

نوشته شده در سیاسی. 3 Comments »